خبرگزاری کار ایران

معاون ترکان در گفت و گو با ایلنا:

پردیس‌های دانشگاه‌های مناطق آزاد تعطیل شدند

asdasd
کد خبر : ۲۸۲۴۹۷

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور با بیان اینکه پردیس های مناطق آزاد یکی پس از دیگر تعطیل شدند،‌ گفت: مناطق آزاد در تعطیلی پردیس ها نقشی نداشتند و این واحدهای بین المللی گرفتار ضعف مدیریت شدند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی زم در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه از 65 هزار نفر دانشجویی که در مناطق آزاد تحصیل می کنند 42 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد هستنند،‌ ادامه داد:‌ واحدهای بین المللی دانشگاه مناطق آزاد امروز مانند دانشگاه آزاد روستایی و شهری اداره می شوند و مزیتی ندارند.

وی با اشاره به بازنگری تعریف تاسیس واحدهای بین الملل دانشگاه آزاد در مناطق آزاد گفت:‌ اولا باید سیستم اموزشی و نحوه فعالیت این واحدها در ومناطق آزاد تعریف شود و پردیس های مناطق آزاد باید تفاوت هایی نسبت به سایر دانشگاه ها داشته باشند و در حال تدوین تعریفی مشخص از عملکرد و فعالیت دانشگاه آزاد در این مناطق هستیم.

زم با بیان اینکه در قانون برنامه پنجم گفته شده است که دانشگاه‌ها می توانند در مناطق آزاد واحدهای بین المللی تاسیس کنند، ادامه داد: برخی از دانشگاه ها با استفاده از مزیت قانون منطقه آزاد اقدام به تاسیس پردیس ها و واحدهای بین المللی در مناطقی مانند کیش، قشم و ارس کردند اما از آنجایی که مدیریت نرم افزاری و مغز افزاری درستی بر مجموعه حاکم نشد،‌ این واحدها گرفتار محدودیت های اداره دانشگاه شدند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد  گفت:‌ قانون درباره تفاوت ها و مزیت های واحدهای بین الملل در مناطق آزاد نسبت به سایر دانشگاه ها می گوید این دانشگاه ها می توانند از استاد خارجی برای تدریس استفاده کنند و باید با دانشگاه‌های معتبر خارجی مرتبط شوند و بتوانند مدرک مشترک صادر کنند و دانشجوی خارجی جذب و شهریه ارزی و ریالی دریافت کنند و از همه مهمتر اینکه به زبان بین المللی تدریس شود.

زم با بیان اینکه این وضعیت به وجود آمده ناشی از ضعف مدیریت در واحدهای بین الملل دانشگاه های آزاد است، ادامه داد:‌ نتیجه این ضعف مدیریتی این است که دانشجویان کشورمان به جای تحصیل در این واحدها روانه دانشگاه های هند، ‌مالزی و سنگاپور شدند.  

وی افزود:‌ در بحرین که یک سوم جغرافیای جزیره قشم را دارد 16 دانشگاه جهانی در این منطقه شعبه زده اند و در حال جذب دانشجوی خارجی هستند و در حال حاضر در کابل افغانستان دانشگاه به زبان انگلیسی تاسیس شده این در حالی است که هیچ یک از دانشگاه ها و پردیس های دانشگاه آزاد در این مدت نتوانستند این مهم را اجرا کنند.

زم با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال احیای این واحدهای دانشگاهی هستیم،ادامه داد: از تاکیدات رییس جمهور کشورمان راه اندازی دانشگاه ها به زبان بین المللی است و در حال حاضر به دنبال راه اندازی و احیای دانشگاه ها با ویژگی ها و مزیت ها متفاوت در مناطق آزاد هستیم. ‌  

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز