خبرگزاری کار ایران

سه گانه بارسا با انریکه؛

بارسلونا بر بلندای قهرمانی اروپا تکیه زد/ پنجمین جام اروپایی به کام کاتالان ها

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۹۵۵

بارسلونا با برتری مقابل یوونتوس ایتالیا به سومین جام خود در این فصل و پنجمین جام اروپایی خود دست یافت.

به گزارش ایلنا، دیدار پایانی لیگ قهرمانان اروپا از ساعت 23:15 در حضور بیش از 75 هزار تماشاگر ورزشگاه المپیک شهر برلین بین تیم های بارسلونا و یوونتوس برگزار شد که کاتالان ها موفق شدند با برتری 3 بر یک در این دیدار 3 گانه خود در این فصل را کامل کنند و پنجمین جام قهرمانی اروپا را به ویترین افتخارات خود اضافه کنند.

مطابق انتظار این دیدار حساس با حملات کاتالان ها آغاز شد و شاگردان لوییس انریکه در دقیقه چهارم به گل دست یافتند. همکاری نیمار و اینیستا در محوطه جریمه توپ را به ایوان راکیتیچ رساند تا این هافبک اهل کرواسی با ضربه ای حساب شده گل نخست را به ثمر رساند.

در ادامه دنی آلوس و لوییس سوارز نیز برای گلزنی فرصت های مناسبی داشتند که لوییجی بوفون مانع از باز شدن دوباره دروازه یوونتوس شد. نماینده ایتالیا در نیمه نخست بیشتر به محافظت ار دروازه خود می پرداخت و برای رسیدن به دروازه بارسلونا روی سرعت آلوارو موراتا و کارلوس توز برنامه ریزی کرده بود اما فرصت مناسبی برای گلزنی به دست نیاورد. در نهایت نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود بارسلونا همراه شد.

در آغاز نیمه دوم یوونتوس کار را برای رسیدن به گل دوم تهاجمی آغاز کرد و همین امر موجب شد تا بارسلونا در ضد حمله ای برق آسا در آستانه گل دوم قرار بگیرد که ضربه سوارز با واکنش تماشایی بوفون روبرو شد و راهی به دروازه یوونتوس پیدا نکرد.

دقیقه 55 حرکت تیمی بازیکنان یوونتوس توپ را به کارلوس توز رساند که ضربه این مهاجم آرژانتینی توسط مارک تراشتگن دفع شد اما آلوارو موراتا توپ برگشتی را تبدیل به گل تساوی این دیدار تماشایی کرد.

دقیقه 68 و درحالیکه یوونتوس حاکم توپ و میدان بود بازهم نبوغ لیونل مسی به کمک بارسلونا آمد. حرکت پابه توپ مسی و شوت از راه دور او توسط بوفون به صورت ناقص دفع شد تا لوییس سوارز به راحتی دومین گل کاتالان ها را به نام خود ثبت کند.

دقیقه 71 نیمار گل سوم بارسلونا را به ارمغان آورد اما داور کنار در تصمیمی بحث برانگیز خطای هند این مهاجم برزیلی را اعلام کرد و گل را نپذیرفت.

دقیقه 96 نیمار در ضد حمله بارسلونا موفق شد گل سوم تیمش را به ثمر رسانده تا سوت داور اهل ترکیه به نشانه برتری 3 بر یک نماینده پرافتخار اسپانیا به صدا درآید.

کاتالان ها در این فصل عنوان قهرمانی لالیگا و جام حذفی اسپانیا را نیز از آن خود کرده بودند تا با برتری مقابل یوونتوس، سه گانه خود را تکمیل کنند.

بارسلونا پیش از این در سالهای 1992، 2006، 2009 و 2011 در لیگ قهرمانان اروپا به عنوان قهرمانی دست یافته بود.  یوونتوس ایتالیا نیز در سالهای 1985 و 1996 در این مسابقات به مقام قهرمانی رسیده است.

در این دیدار یوونتوس با ترکیب، لوییجی بوفون، لیش اشتاینر، ماریو بارزالی، لئوناردو بونوچی، پاتریس اورا(کومان)، آندره آپیرلو، کلودیو مارچیسو، پل پوگبا، آرتور ویدال(روبرتو پریرا)، کارلوس ته وز و آلوارو موراتا(فرناندو یورنته) بازی کرد.

برای بارسلونا، مارک تراشتگن، جرارد پیکه، خاویر ماسکرانو، یوردی آلبا، سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ(جرمی متئو)، آندرس اینیستا(ژاوی)، لیونل مسی، لوییس سوارز(پدرو) و نیمار به میدان رفتند.

در پایان این دیدار آنرس اینیستا بهترین بازیکن میدان شد تا فصل فوتبالی اش را با بهترین نتیجه به پایان برساند.

همچنین ژاوی که آخرین دیدار خود را با لباس کاتالان ها سپری می کرد توپ بازی فینال را زیر پیراهن خود جای داد و بالای سن رفت و در حضور میشل پلاتینی جام قهرمانی را بالای سر برد تا وداع باشکوهی با باشگاهی که دو دهه از زندگی را در آن زندگی کرد داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز