خبرگزاری کار ایران

اختصاص اولین روز فستیوال آینه‌دار به موسیقی بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۸۱۶۶۳

دومین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی «آینه‌دار» به دبیری محمدرضا درویشی فردا (شانزدهم خرداد) با حضور بیش از ۱۰۰ هنرمند موسیقی نواحی در تالار رودکی آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا؛ مراسم افتتاحیه دومین دوره این فستیوال، فردا شنبه - 16 خرداد- ساعت ۱۵ با حضور هنرمندان و مسئولان برگزاری در تالار رودکی برگزار می‌شود.

در این مراسم محمدرضا درویشی دبیر علمی و علی مغازه‌ای دبیر اجرایی این فستیوال به سخنرانی می‌پردازند و گروه موسیقی خالو قنبر راستگو و نیز گروه موسیقی بوشهر موسیقی مناطق خود را اجرا می‌کنند.

اولین بخش اجرایی دومین دوره فستیوال موسیقی «آینه دار» فردا سانس دوم ساعت ۱۸  با اختصاص به موسیقی بوشهر برگزار می‌شود و طی آن مراسم سنج و دمام، اجرای سه شیوه‌ شروه، نی‌انبان با اجرای حاجیونی، بیت عروسی و بیت عزا، چاووشی، نیمه (موسیقی کار، دریانوردی و صیادی) و خیام خوانی اجرا می‌شود.

سانس دوم اولین روز از این فستیوال با اختصاص به موسیقی خوزستان ساعت ۲۱ در تالار رودکی برگزار می‌شود که اجراهایی چون شوشتری دزفولی، حفله‌ی عربی، علوانیه با ربابه و گلن، اجرای ریف عربی اهواز  و مراسم زار اروندکنار توسط گروه‌های موسیقی این منطقه ارائه می‌شود.

دومین فستیوال موسیقی نواحی و آیینی «آینه‌دار» با اختصاص به موسیقی نواحی جنوب کشور تا ۱۸خردادماه در تالار رودکی برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز