خبرگزاری کار ایران

نوه شهید صدوقی در مراسم ترحیم همسر آیت‌الله خاتمی:

مرحومه ضیایی فرزندانی خدوم به جامعه تحویل داده است

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۵۲۳

نواده شهید صدوقی با اشاره به نقش تربیتی مرحومه ضیایی گفت: ایشان زنی عاقل، مربی و مومن بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی شامگاه شنبه در مراسم ترحیم مرحومه سکینه ضیایی همسر آیت ا... خاتمی در مسجد حظیره یزد با اشاره به نقش تربیتی مرحومه ضیایی گفت: ایشان زنی عاقل، مربی و مومن بود. 

وی افزود: خانم ضیایی وزیر نبود، وکیل نبود٬ ولی رئیس‌جمهور پرور بود. رئیس جمهوری که امام راحل او را فرزند فاضل و باتقوای خود خواند. 

حجت‌الاسلام معزالدینی گفت: خانم ضیایی از ۱۴ سالگی به خانه آیت‌الله خاتمی رفت و پس از عمری، فرزندانی خدوم به جامعه تحویل داده است. 

وی با «هانیه» نامیدن خانم خاتمی گفت: هانیه به معنای مهربان نسبت همسر است و او حقیقتا اینگونه بود. 

نواده شهید صدوقی با تشریح فعالیت‌های انقلابی این بانو گفت: خانم ضیایی، در بسیاری از اوقات آیت الله را برای مبارزات «تشجیع» می‌کرد. 

معزالدینی اضافه کرد: خانم خاتمی تا این اواخر از طریق رسانه‌ها، مسائل سیاسی ایران و جهان را پیگیری و تحلیل می‌کرد. 

وی با عنوان اینکه خانم خاتمی اواخر عمر چشمان خود را از دست داده بود، گفت: ایشان از این ناراحت بود چون نمی‌تواند قرآن بخواند. 

نواده شهید صدوقی با تاکید بر اینکه زنان جامعه ما باید خانم ضیایی را بعنوان الگوی خود انتخاب کنند، گفت: خانم خاتمی اصلی‌ترین وظیفه خود را تربیت فرزندان می‌دانست و فعالیت‌های اجتماعی‌اش، این وظیفه را کمرنگ نکرد. 

وی در پایان با برشمردن برخی از خصوصیت‌های اخلاقی آیت‌الله خاتمی گفت: ایشان در کسوت روحانیت، کشاورزی می‌کرد و هنگام پذیرش میهمان از همسر خود قدردانی می‌کردند و از بابت زحمات از او پوزش می‌طلبید. 

این مراسم باحضور شخصیت‌هایی نظیر آیت ا... موسوی خوئینی‌ها، آیت ا... ناصری، سیدمحمد میرمحمدی استاندار یزد، سید محمود دعایی، محمد علی ابطحی، سید علیرضا حیدری، حبیب ا... بیطرف، علی اکبر اولیاء، سید حسین حیدری، محمدرضا اعتمادیان، سید محمد حیدری، سیدحمید کلانتری و اخوان خاتمی همراه بود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز