خبرگزاری کار ایران

اولین جشنواره ملی حضرت زینب(سلام الله علیها) در زنجان کلید خورد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۸۰

اولین جشنواره ملی حضرت زینب(سلام الله علیها) با عنوان شکوه شکیبایی با حضور هنرمندان سراسر کشور امروز(۴ بهمن) در فرهنگسرای امام خمینی(ره) استان زنجان کلید خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، گفت: این انقلاب نشات گرفته از نهضت عاشوراست و همین مساله موجب ماندگاری آن است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ناصر مقدم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، امروز، دوشنبه(۴اسفند) در مراسم افتتاحیه اولین جشنواره ملی حضرت زینب(س) با عنوان " شکوه شکیبایی " با اشاره به برگزاری اهمیت این جشنواره در سطح ملی، اظهار داشت: اولین جشنواره شکوه شکیبایی برای اولین بار از سوی این اداره به صورت ملی و با حمایت‌های معاونت قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری مادی و معنوی نماینده ولی فقیه در استان زنجان، استانداری و زینبیه زنجان برگزار می‌شود.

مقدم، بابیان اینکه در روایات آمده است؛ شیعیان باید در شادی‌های اهل بیت شاد و در غم‌هایشان محزون باشند، افزود: زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی در سطح جهان آوازه بلندی دارد.

وی افزود: در راستای تکریم ایام سوگواری امام حسین(علیه السلام) و در جهت ایجاد شور و نشاط اجتماعی باید تلاش کنیم در شادی‌های این عزیزان خود را سهیم بدانیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه این جشنواره در چهار رشته مقاله، دلنوشته، شعر و داستان برگزار می‌شود، گفت: از سراسر کشور آثاری برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است.

این مقام مسئول به ماندگاری نهضت عاشورا در طول ۱۴۰۰ سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این ماندگاری به جهت پیام رسانی حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در ادامه با تاکید بر اینکه هر انقلابی که در راستای احیاء ارزش‌های دین و اسلام باشد ماندگار است، به انقلاب اسلامی و اثرگذاری آن در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: این انقلاب نشات گرفته از نهضت عاشوراست و همین مساله موجب ماندگاری آن است.

وی به نام حضرت زینب و انتخاب آن از سوی حضرت حق اشاره کرد و افزود: این انتخاب بیانگر عظمت و شکوه آن حضرت است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به ابعاد شخصیتی حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) افزود: وقتی در شب عاشورا فرصتی برای عبادت و راز و نیاز فراهم می‌شود، امام حسین(ع) از حضرت زینب درخواست دعا در نماز شب می‌کنند.

وی در بخشی از سخنان خود، با اشاره به اینکه باید امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف و ولایت مداری را به عنوان اصل مدنظر قرار دهیم، گفت: اخلاص و بندگی در حضرت زینب به عنوان الگو جمع شده است باید آن حضرت را به عنوان الگو مورد استفاده قرار دهیم.

مقدم به شعائر دینی و تکریم ائمه و بزرگداشت مقام آنان به عنوان یکی از اهداف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: در این راستا گام‌های موثری برداشته شده است و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان متولی فرهنگ و هنر به دنبال سیاست‌های دولت خدمتگزار و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی همچنین به برنامه‌های یک سال گذشته اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در همین راستا جشنواره ماه رمضان و بزرگداشت و تکریم علمای دین برای آیت اله محمدنقی خاتمی و آیت الله محمدی اصل در استان برگزار شد.

اولین جشنواره ملی حضرت زینب(سلام الله علی‌ها) در چهار رشته مقاله، داستان، شعر ودلنوشته در ۲۰ محور در استان زنجان آغاز شد که در آن آثار ۳۶۸ هنرمند مورد بررسی قرار گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز