خبرگزاری کار ایران

فرشید اعرابی همچنان اجازه برگزاری کنسرت ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۸۷

فرشید اعرابی بعداز چهار سال ممنوع الاجرا شدن، یک سوال ساده دارد: «چرا اجازه کنسرت ندارم؟»

فرشید اعرابی؛ مدرس گیتار رضا یزدانی‌ست و برخی هنرمندان موسیقی راک کشور از شاگران او هستند. آلبوم‌هایی اعرابی در سالهای گذشته بدون مشکلی در کشور منتشر کرده و آخرین اثر او نیز آلبوم «به رنگ شب» بود که در سال گذشته در بازار موسیقی کشور منتشر شد.

به گزارش ایلنا؛ اعرابی بعداز چهار سال ممنوع الاجرا شدن، یک سوال ساده دارد: «چرا اجازه کنسرت ندارم؟»

کنسرت‌های او در سالهای گذشته بدون هیچ حاشیه‌ای برگزار شد و در دو اجرایی که در سالن‌های اریکه و برج میلاد داشت، بدون هرگونه اتفاق خاصی برنامه‌اش را روی سن برد ولی مشخص نیست دلیل عدم صدور مجوزهای کنسرتش چیست. خودش می‌گوید: اردیبهشت سال بعد دقیقا چهار سال است که ممنوع الاجرا هستم. دلیلش هنوز رسما و درست به ما اعلام نشده. هیچوقت مستقیما این موضوع به من به‌صورت شفاف گفته نشده است. در دوره‌های قبلی که آقای پاشایی؛ مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد بودند و واحد حراست دفتر موسیقی نیز از حضور آقای «تاجیک» بهره می‌برد، چندین جلسه رفتیم و صحبت کردیم. همیشه صحبت‌ها در فضایی کاملا مثبت و دوستانه بود و اینکه مثلا باید صبر کنید تا پاسخ استعلام شما بیاید. در دوره جدید هم با آقای ارجمند و جناب عرب سرخی جلساتی را داشتیم که بازهم با من همکاری می‌شد ولی درنهایت هنوز موفق به دریافت مجوز کنسرت نشده‌ام. هر تعهد و درخواستی که از آنها به ما شد؛ لحاظ کرده‌ایم. نه ویدئوی غیرمجازی یا نه اتفاق خارج از عرفی. ولی مشخص نیست مشکل کجاست.

او درباره حساسیت‌های رایج در قبال فعالیت گروه‌های راک هم عنوان می‌کند: در این یکی دو سال گذشته شاهد رشد گروه‌های راک بوده‌ایم که هم آلبوم می‌دهند و هم کنسرت برگزار می‌کنند. اما درباره خودم نمی‌دانم چه بگویم. نه مصاحبه‌ای کرده‌ام، نه کار غیرمجازی از من بیرون آمده، نه جایی صحبتی کرده‌ام. همه آثارم هم در فضای جنگ و صلح بوده و حمایت از فرهنگ ایرانی. برخی سوء‌برداشت‌ها باعثاین قبیل برخوردها شده. سه آلبوم بامجوز دارم. تمام موازین را حفظ کرده‌ام. همه مخاطبان کنسرت‌های من در کنسرت‌های بقیه دوستان راکر هم هستند. با همان شکل و شمایل و همان تی‌شرت‌هایی که همیشه همه مخاطبان راک می‌پوشند و عمدتا به رنگ سیاه است. چیزی که شاید بیشتر از همه اتفاقات دلیل اصلی ممنوع الاجرا بودن من شده است. اینکه بخاطر تی‌شرت یا نوع لباس پوشیدن مخاطب یک خواننده و افرادی که در سالن هستند، آن هنرمند ممنوع‌الاجرا شود واقعا اتفاقی‌ست باور نکردنی. همین مخاطبان در همه سالن‌های کنسرت هم هستند. از کنسرت‌های پاپ بگیر تا راک. همیشه سعی کرده‌ام ارادت‌ام را به فرهنگ ایرانی نشان دهد.

وی افزود: ناراحت کننده است که ۲۵ سال است در راهروهای ارشاد در رفت و آمد هستم و دیگر به این نوع ادبیات عادت کرده‌ام. همه دوستان در ارشاد هم واقعا به من لطف داشته‌اند ولی نمی دانم مشکل از کجاست. هیچوقت هیچ‌کدام از کارهای من درست و راحت پیش نرفت. از اشعار کلاسیک مولانا می‌خوانم. ولی هنوز متوجه نشده‌ام مشکل از کجاست. حداقل به من بگویند خطا کجاست تا من درستش کنم.

او درباره کلیپ «فریاد کن» گفت: ساخت این ویدئو با پیشنهاد و سرمایه‌گذاری آقای حسین تفرشی بود. او گفت در جشنواره ققنوس همه کسانی که آلبوم دارند می‌توانند در ژانرهای مختلف اجتماعی از قبیل جنگ و صلح و دغدغه‌های اجتماعی، ویدئو بسازند. ما هم از آلبوم «به رنگ شب» قطعه «فریاد کن» را انتخاب کردیم و ویدئویی برایش ساخته شد و با همین اثر شروع به کار کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز