خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

بدون مجوز وزارت بهداشت هیچ فرآورده‌ای نمی‌تواند وارد بازار شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۱۷

سازمان ملی استاندارد وظایف خاص خود را دارد که تدوین استانداردها خواهد بود و سازمان غذا و دارو نیز وظایف خود را دارد که عمدتا بحثنظارت و جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز و بدون مجوز وزارت بهداشت است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: بدون مجوز وزارت بهداشت هیچ فرآورده‌ای نمی‌تواند وارد بازار شود و محصولات آرایشی و بهداشتی و غذایی باید آرم سازمان غذا و دارو(سیب سلامت)، علامت پروانه ساخت و پروانه مجوز ورود به بازار داشته باشند.

به گزارش ایلنا از سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند افزود: سازمان ملی استاندارد وظایف خاص خود را دارد که تدوین استانداردها خواهد بود و سازمان غذا و دارو نیز وظایف خود را دارد که عمدتا بحثنظارت و جلوگیری از ورود کالاهای غیرمجاز و بدون مجوز وزارت بهداشت است.

وی گفت: محصولات غیرمجاز تولید داخل و وارداتی بدون مجوز وزارت بهداشت نمی تواند وارد بازار شود، بنابراین دو سازمان غذا و دارو و استاندارد دستگاه هایی هستند که در بخشی از موضوعات موازی کاری هایی داشتند که خوشبختانه تفاهم نامه ای که با سازمان استاندارد داشته ایم موازی کاری ها به حداقل می رسد اما وظایف اصلی هر سازمانی خاص و مشخص است.

رئیس سازمان غذا و دارو در مورد موازی کاری ها گفت: موازی کاری شاید برای مردم مملوس نباشد ولی زیان هایی دارد که یکی از آنها این است که با توجه به اینکه بودجه های دولت محدود است و معنی ندارد که دو دستگاه یک کار انجام دهند.

وی ادامه داد، در مرحله دوم مخاطبان ما قرار دارند یعنی تولید کنندگان و واردکنندگان کالا که آنها انتظار دارند پنجره واحدی را سوی دولت ببینند و مجبور نباشند به عنوان مثال برای سلامت و کیفیت دو دستگاه یا سازمان نظارت داشته باشند.

دیناروند افزود: حذف موازی کاری ها در حوزه استاندارد به این صورت است که در جاهایی که امکان پذیر است سازمان استاندارد به سازمان غذا و دارو اعتماد می کند و ما نظارت بر وظایف خود داریم.

وی ادامه داد: بسیاری از فراورده ها مشمول استاندارد اجباری نیستند اما محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو، تجهیزات پزشکی و غذایی حتما باید علامت سازمان غذا و دارو را داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز