خبرگزاری کار ایران

AFC باید پاسخگو باشد؛

فروتن: آیا فوتبال ما واقعا از کره و ژاپن جلوتر است!؟

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۶

وقتی تماشاگران از بازی‌های لیگ برتر استقبال نمی‌کنندنشان می‌دهد فوتبال ما دچار افت شده است.

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به انتخاب فدراسیون فوتبال به عنوان برترین فدراسیون سال 2012 گفت: ما در این ارتباط نباید از فدراسیون فوتبال انتقاد کنیم بلکه باید از AFC پرسید بر چه مبنایی فدراسیون ما را به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب کرده است.

بهمن فروتن در گفت‌وگو با خبرگار ایلنا بااشاره به معیارهایی که یک فدراسیون می‌تواند عنوان بهترین را تصاحب کند، اظهار کرد: کار روی تیم‌های پایه، گسترش فوتبال در سطح کشور، انجام مسابقات منظم لیگ‌ها، مجهز بودن استادیوم‌های ورزشی، افزایش هفته به هفته تماشاگران، موفقیت‌ در مسابقات بین‌المللی و تربیت و آموزش مربیان از جمله معیارهایی هستند که باعث می‌شود یک فدراسیون به عنوان برترین فدراسیون سال انتخاب شود.

وی ادامه داد: حالا شما این معیارها را ارزیابی کنید و بینید آیا واقعا ما از کشورهایی مانند کره جنوبی و ژاپن جلوتر هستیم؟ در این بین ناکامی‌ تیم‌های ملی یکی از معیارهای AFC برای ارزیابی عملکرد یک فدراسیون است، اما معیارهایی که در بالا از آنها اسم بردم بسیار حائز اهمیت هستند.

این کارشناس فوتبال درخصوص ارزیابی خود از نیم فصل نخست لیگ برتر گفت: برای بررسی فوتبال یک کشور همواره علاقه مردم به دیدن مسابقات مورد توجه قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد فوتبال آن کشور در چه سطحی قرار دارد. وقتی شما بازی فولاد و استقلال را تماشا می‌کنید متوجه می‌شوید فقط 4500 نفر در یک استادیوم 120هزار نفری آمده‌اند تا بازی را ببینند، به این نتیجه می‌رسیم که به مرور زمان حتی می‌توان بازی‌های استقلال و پرسپولیس را در استادیوم تختی یا اکباتان برگزار کرد چرا‌که 4500 نفر حتی ظرفیت این ورزشگاه‌ها را هم پر نمی‌کند.

وی افزود: وقتی تماشاگران از بازی‌های لیگ برتر استقبال نمی‌کنند این نشان می‌دهد فوتبال ما دچار افت شده است.

این کارشناس فوتبال درخصوص اینکه چه تیم‌هایی شانس قهرمانی لیگ برتر را دارند، گفت: به نظر من استقلال و سپاهان دو شانس اصلی کسب عنوان قهرمانی هستند. برای تیم تراکتورسازی شانسی قائل نمی‌شوم اما با توجه به اینکه تیم استقلال با مشکلات مالی روبرو است، سپاهان اصلی‌ترین مدعی قهرمانی لیگ برتر محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز