خبرگزاری کار ایران

تورج اصلانی؛ قورباغه برنزی جشنواره پلوس کمرایمیج را دریافت کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۲۱

«تورج اصلانی» با فیلم فصل کرگدن جایزه «قورباغه برنزی» بهترین فیلمبرداری بیستمین دوره جشنواره تخصصی فیلمبرداران سینما در جشنواره بین‌المللی «پلوس کمرایمیج» لهستان را از آن خود کرد.

ایلنا:‌ «تورج اصلانی» فیلمبردار تجربه‌گرای سینمای ایران بعداز بدست آوردن جایزه بهترین فیلمبرداری بخش اصلی شصتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سن سباستین» اسپانیا و بهترین فیلمبرداری ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکرین «آسیا پسیفیک» (APSA) فیلم سینمایی «فصل کرگدن» و فیلم سینمایی «بغض» نامزد دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری بیستمین دوره جشنواره تخصصی فیلمبرداران سینما در جشنواره بین‌المللی «پلوس کمرایمیج» PLUS CAMERIMAGE لهستان بود که با فیلم سینمایی «فصل کرگدن» توانست جایزه «قورباغه برنزی» این جشنواره معتبر و تخصصی فیلمبرداران سینمای جهان را از آن خود کند.
در مراسم اختتامیه این جشنواره که شب گذشته ۱۱ آذرماه سال جاری (۱ دسامبر ۲۰۱۲) در شهر لودز در کشور لهستان برگزار ‌شد؛ «نیکولاس بولدو» برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «جادوگر» از کانادا جایزه «قورباغه طلایی»، «یوس کیپ» و «کارولین چامپی‌تر» برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «موتور مقدس» از فرانسه و «تورج اصلانی» برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «فصل کرگدن» جایزه «قورباغه برنزی» این جشنواره را از آن خود کردند. اصلانی برای بدست آوردن این جشنواره با ۱۲ فیلمبردار باتجربه و سر‌شناس سینمای جهان به رقابت پرداخت.
جشنواره بین‌المللی «پلوس کمرایمیج» که معتبر‌ترین و تنها جشنواره تخصصی هنر فیلمبرداری در دنیا به شمار می‌رود؛ هر ساله با حضور فیلمبردان مطرح و باتجربه سراسر دنیا در شهر لودز در کشور لهستان برگزار می‌شود و مسئولان این جشنواره براساس نوع فیلمبرداری، بهترین فیلم را انتخاب می‌کنند و به سه فیلمبردار بر‌تر جوایز «قورباغه طلایی»، «قورباغه نقره‌ای» و «قورباغه برنزی»؛ معتبر‌ترین جایزه فیلمبرداری جهان را اهدا خواهند کرد.
بیستمین دوره این جشنواره با حضور فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان در چندین بخش از جمله؛ بخش
اصلی فیلم‌های سینمایی، بخش ویدئویی، بخش مستند، بخش موسیقی، بخش تبلیغاتی و بخش دانشجویی در
روزهای ۴ تا ۱۱ آذرماه سال جاری (۲۴ نوامبر تا ۱ دسامبر ۲۰۱۲) در شهر لودز در کشور لهستان برگزار ‌شد که در بخش اصلی تنها ۱۴ فیلم بلند داستانی از فیلمبرداران سراسر جهان با همدیگر به رقابت ‌پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز