خبرگزاری کار ایران

آیت الله نور همدانی در دیدار رییس مجلس اعلای اسلامی عراق:

هزاران هزار حاج قاسم سلیمانی در ایران داریم

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۹۸۹

در زمانی که ۳۵ حکومت به صدام کمک می کردند اما امام خمینی با ایجاد اتحاد بین مردم باعثآن شد تا میلیون ها عاشق شهادت فوج فوج به سمت میدان های جهاد حرکت کنند.


ایلنا: یکی از مراجع تقلید شیعه در قم با تاکید بر ضرروت وحدت شیعه و سنی گفت: اهل سنت و شیعیان یکی هستند و باید در مقابل اختلاف افکنی دشمنان هوشیار بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهارداشت: در مبانی فرهنگی در روایات اسلامی ما هوشیاری نسبت به جریانهای تفرقه افکن در عالم اسلام وجوددارد و در مقابل تردید و تشویق به وحدت میان امت اسلامی است خودنمایی می کند.

وی بااشاره به آیه هشتم سوره مبارکه انفال گفت: در این آیه تاکید شده که دشمنان به این فکر می کننند هیچ ضربه ای کاری از ایجاد تفرقه میان امت اسلامی نیست؛ در حال حاضر نیز دشمنان اسلام با برجسته کردن عناوین چون شیعه و سنی، عرب و عجم و نژاد سیاه و سفید به برجسته کردن نفوذ خود به دنبال ایجاد اختلاف در امت اسلامی و گسترش نفوذ خود هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه متاسفانه عربستان و برخی دیگر از کشورهای عربی در حال عملی شدن نقش های آمریکا پولهای خود را خرج می کند گفت: دشمن با تمام قوای خود به میدان آمده و به همین دلیل وظیفه ما برای فهم این شرایط واقدامات دشمنان بسیار سنگین است.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اقدامات سید عمار حکیم گفت: شما به اتفاق برخی از علما موفق شدید اتحادی را در کشور عراق ایجاد کنید و خوشبختانه مردم پشتیبان شما و دیگر علما هستند.
وی با اشاره به هشت سال جنگ ایران و عراق گفت: در زمانی که ۳۵ حکومت به صدام کمک می کردند اما امام خمینی با ایجاد اتحاد بین مردم باعثآن شد تا میلیون ها عاشق شهادت فوج فوج به سمت میدان های جهاد حرکت کنند.

آیت الله نوری همدانی افزود: در حال حاضر نیز شما وحدتی در عراق ایجاد کرده اید که بسیار مهم است وعلاوه بر آن حضور شخص جنابعالی به عنوان یک روحانی که گاهی در دفاع نبرد با داعش حضور پیدا میکنید بسیار اثرگذار است؛ بیت شما بیت جهاددر راه خدا و بیت شهادت است و از این رو سخنان شما در بین مردم اثرگذار است.

ین مرجع تقلید شیعه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی اتحاد شیعیان و اهل سنت بسیار ضرروت دارد گفت: اهل سنت با پیروان اهل تشیع یکی بودو همه دین واحد دارند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهپیمایی ۲۰ میلیونی زائران در اربعین حسینی گفت: حضور ۲۰ میلیونی مردم در یک مقطع زمانی خاص و در یک نقطه خاص برای هیچ کشوری ممکن نیست جز این که آن کشور به اعتقادات اصیل اسلامی پایبند باشدو خوشبختانه یک حماسه خوب دراربعین حسینی بودیم.

آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنان خود به فعالیت های سردار قاسم سلیمانی در کشور عراق اشاره کرد وگفت: سردار سلیمانی یک نمونه ای از ما ایرانی هاست و ما هزاران هزار حاج قاسم سلیمانی در ایران داریم و اگر امر کنید در خدمت شما و در مقابل دشمنان اسلام است.
وی با بیان اینکه امریکا در ادعای مقابله با داعش دروغ می گوید گفت: خود من عکس منتظر زیدی فردی که به جرج بوش کفش پرتاب کرد برای تبرک در خانه نگه داشتم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز