خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران:

وضعیت ترافیک تهران نامطلوب است

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۸۳۷

اجرای طرح خط سفید به صورت پایلوت در دو منطقه ۶ و ۸ تهران در حال اجرا است که با آغاز سال ۹۴ طرح خط سفید در کل تهران اجرا می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: در طول ۴ سال گذشته میزان تلفات رانندگی در شهر تهران از ۱۸۰۰ نفر به ۸۴۴ نفر در سال گذشته رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سید جعفر تشکری هاشمی در صد و بیست و یکمین جلسه چهارمین دوره شورای شهر اسلامی تهران گفت: جهان بیش از سه دهه است، رفتار غلط ترافیکی را به فراموشی سپرده است، اما در ایران شاهد بروز چنین رفتارهایی هستیم.

معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران خاطر نشان کرد: البته تصاویر دروبین‌ها نشان می‌دهد که شهروندان به سمت رعایت قوانین در مرکز شهر رفته‌اند و رانندگان نظم و انظباط را رعایت می‌کنند.

وی در خصوص پروژه خط سفید گفت: در این پروژه به دنبال آن نیستیم که خطهای سفید خیابانها را اضافه کنیم.

وی اظهار کرد: در این طرح، تجهیزات هوشمند شهر برای نظارت کامل افزایش می‌یابد و اجرای این طرح به صورت پایلوت در دو منطقه ۶ و ۸ تهران در حال اجرا است که با آغاز سال ۹۴ طرح خط سفید در کل تهران اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی عمومی و تخصصی اظهار کرد: سعی می‌کنیم با سیستم‌های هوشمند از تخلف افراد جلوگیری کرده و این سیستم‌ها را در معابر و قسمت‌های مناسب جانمایی کنیم.

تشکری هاشمی عنوان کرد: شرایط کلی به گونه‌ای است که در بحثترافیک شرایط نامطلوبی داریم که این معضل با حل مباحثرفتاری برطرف می‌شود.

به گفته وی طرحی که اخیرا با عنوان خط سفید اجرا کرده‌ایم، مقطعی نیست و تا استمرار کامل، اجرای این طرح ادامه دارد.

تشکری هاشمی ادامه داد: برای خط‌ کشی خیابانها از استاندارد آمریکایی خارج و به استانداردهای اروپایی روی آورده ایم، تا رانندگی بین خطوط ساماندهی شود.

وی همچنین در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سخنان اعضای شورا در خصوص معضلات ترافیکی شهر تهران گفت: در طول ۴ سال گذشته میزان تلفات رانندگی در شهر تهران از ۱۸۰۰ نفر به ۸۴۴ نفر در سال گذشته رسیده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کمپین و کار با سمن‌ها را درحوزه آموزش و فرهنگ‌سازی آغاز کردیم، تاکید کرد: مساجد، پایگاههای بسیج، ‌ آموزش و پرورش و نهاد خانواده باید ما را در اجرای این طرح همراهی کنند.

تشکری هاشمی اظهار کرد: لایحه طرح جامع پارکینگ نیز مورد بررسی قرار گرفته و امیدوارم درشورای شهر تهران به نتیجه نهایی برسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز