خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد:

کاهش زیان‌دهی بسیاری از واحدها با توسعه تحصیلات تکمیلی

asdasd
کد خبر : ۲۳۹۰۲۰

خوشبختانه توسعه تحصیلات تکمیلی باعثکاهش زیان دهی بسیاری از واحدها شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چابک سازی سازمان و کم کردن تعداد پست ها در سازمان گفت: باید جلوی هزینه های مازاد جاری گرفته شود تا دانشگاه آزاد اسلامی بتواند در امور پژوهشی و عمرانی فعالیت بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایلنا، تصویب بودجه سال ۹۴ واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، تصویب اصلاحیه برنامه راهبردی استان یزد، تصویب نمودار سازمانی استان و واحدها، تأیید اعضای کمیسیون دائمی استان، تأیید اعضای کمیته نظارت بر حسن اجرای مصوبات هیأت امنا و تأیید حکم حسابرسی هیأت امنای استان یزد از دستور جلساتی بود که در پنجمین جلسه هیأت امنای دانشگاه های آزاد اسلامی استان یزد مورد بررسی قرار گرفت که در این جلسه، بودجه استانی از حیثمنابع ۱۲۵ میلیارد تومان و از حیثدرآمد ۹۷ میلیارد تومان با اعمال اصلاحاتی به تصویب رسید.

حمید میرزاده در این جلسه همچنین از اعضای هیأت امنای استانی یزد خواست تا ردیفی را برای کمک های مردمی در بودجه سال ۹۴ استان لحاظ کنند. همچنین جدول نیروی انسانی در این جلسه اصلاح و تصویب شد.

برنامه استانی نیز با اصلاحاتی نظیر نسبت هیأت علمی، افزایش جذب هیأت علمی و نسبت کارکنان به دانشجو و وضعیت تولید مقالات علمی – پژوهشی به تصویب رسید.

همچنین در این جلسه توجه به توسعه نهادهای پژوهشی از جمله پارک های علمی – فناوری، مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان و طرح های ماندگار فرهنگی با پیشنهاد میرزاده به تصویب رسید.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه از افزایش بودجه پژوهشی تا ۱۵ درصد خبر داد و گفت: در بودجه سال ۹۴،۵درصد از این میزان از محل شهریه و ۵درصد از درآمدهای ناشی از فعالیت های اقتصادی(دانش بنیان) و غیر دانش بنیان و همچنین ۵درصد در صورت وصول درآمد مازاد تأمین خواهد شد.

او با اشاره به کاهش واحدهای زیان ده در دانشگاه آزاد اسلامی از جمله در استان یزد، گفت: خوشبختانه توسعه تحصیلات تکمیلی باعثکاهش زیان دهی بسیاری از واحدها شده است. در استان یزد تعداد رشته محل ها در مقطع کارشناسی ارشد در سال ۹۲ از ۱۱۶ رشته محل جدید به ۱۴۱ رشته محل در سال ۹۳ افزایش پیدا کرد و در مقطع دکتری نیز از دو رشته محل در سال ۹۲ به ۲۸ رشته محل در سال ۹۳ افزایش پیدا کرده که این میزان جهش کیفی بسیار خوبی برای واحدهای استان یزد محسوب می شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰هزار نفر حقوق بگیر شامل اعضای هیأت علمی و کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی هر ماه رقمی حدود ۲۵۰ میلیارد تومان به این افراد حقوق می دهد با این حال هنوز فشارهای زیادی برای سوار شدن به اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. در حالی که باید تعدادی از آنها خارج شوند.

او افزود: به عنوان مثال نیروهایی در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که بیش از ۱۰ سال است بدون مجوز در حال فعالیت هستند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به انتقاد و برخی هجمه ها علیه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با فراهم کردن زمینه تحصیل جوانان بار مالی سنگینی از دوش دولت برداشته است.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، میرزاده همچنین در این جلسه به راه اندازی آزمایشگاه ملی در تهران با ۲۰هزار مترمربع زیربنا و ۶۰ میلیارد برای تجهیز آن خبر داد و گفت: این آزمایشگاه تا پایان سال ۹۳ ساخته و تا اوایل سال ۹۴ تجهیزات لازم برای راه اندازی آن تأمین خواهد شد.

وی افزود: این آزمایشگاه برای دانشجویان غیر از دانشگاه آزاد اسلامی نیز در نظر گرفته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز