خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان پایانه های مسافربری شهرداری قم:

پایانه مسافربری شهروند پردیسان مشکلات مسافران را کاهش میدهد

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۹۰۹

پایانه مسافربری شهروند پردیسان با امکاناتی مانند جایگاه اتوبو‌س‌های برون و درون شهری، جایگاه تاکسی‌های برون و درون شهری و…که در ۴دیماه افتتاح گردید مشکلات مسافران را کاهش می دهد.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: پایانه مسافربری شهروند پردیسان با امکاناتی مانند جایگاه اتوبو‌س‌های برون و درون شهری، جایگاه تاکسی‌های برون و درون شهری و…که در ۴دیماه افتتاح گردید مشکلات مسافران را کاهش می دهد.

به گزارش ایلنا از قم، احمد ترکمن با اشاره به نامگذاری ۲۶ آذر به عنوان روز حمل و نقل اظهار کرد: در دنیای امروز بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن فرآیند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت نوپای حمل و نقل درکشور دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته که ویژگی اصلی آن تلاش برای دستیابی به جایگاهی والاتر و فردایی بهتر است.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) ۲۶ آذر سال ۶۲ فرمانی در زمینه اعزام کامیون‌ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی و مایحتاج مردم صادر کردند، گفت: ۱۴ سال پس از صدور فرمان امام راحل(ره) در سال ۷۶ به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و برای آگاه‌سازی هر چه بیشتر جامعه با نقش و جایگاه بخش حمل و نقل روز ۲۶ آذر روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست‌اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل کشور و فرصتی برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه در تاریخ کشورمان روزها و ایام سرنوشت‌سازی بوده‌اند که نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته‌اند، عنوان کرد: سازمان پایانه‌های مسافربری یکی از جایگاه‌هایی است که همیشه در حال تلاش برای ایجاد خدمات مناسب به مسافران و مردم است تا بتوانند آرامشی کامل برای سفر مسافران را مهیا کنند.

ترکمن در ادامه با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در بخش حمل و نقل قم خاطرنشان کرد: پایانه مسافربری شهروند با امکاناتی مانند جایگاه اتوبو‌س‌های برون و درون شهری، جایگاه تاکسی‌های برون و درون شهری، سالن انتظار مسافرین و امکانات رفاهی به مسافران خدمات ارائه می نماید.

وی خاطرنشان کرد: ‌ با توجه به فرسوده شدن پایانه ولیعصر(عج) در جاده کاشان و ایجاد امکانات رفاهی برای مسافران کاشان تملک و جانمایی زمین جدید پایانه ولیعصر(عج) در دستور کار قرار گرفته است و مقدمات اولیه آن انجام شده است.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم یادآور شد: پایانه طراحی و نقشه‌کشی شده و پیمانکار برای ساخت بنا درنظر گرفته شده که به زودی مراسم کلنگ‌زنی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: پایانه شمالی در انتهای بلوار امیر کبیر واقع شده و تملک زمین‌های این پایانه انجام شده و در حال تسطیح شدن است.

ترکمن تصریح کرد: با توجه به نیاز کنترل پایانه مرکزی و بالا بردن ضریب امنیتی راه‌اندازی دوربین‌های مدار بسته به زودی در آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در پایانه‌ها گفت: همه روزه از پایانه مرکزی زائران به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و در ایام اربعین حسینی ۲۴ هزار نفر از پایانه‌ها به مرزهای عراق اعزام شدند که این اعزام‌ها با ۶۰۰ دستگاه اتوبوس انجام شد.

سرپرست سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم خاطرنشان کرد: همه روزه نمازجماعت با حضور زائران و مجاوران در مسجد رسول اکرم(ص) در پایانه مرکزی اقامه می‌شود و با سازمان حج و زیارت در ایام اربعین حسینی همکاری صورت گرفته و همایش با شکوه بدرقه زائران عتبات عالیات با حضور مسئولان استان در سالن کوثر پایانه مرکزی برگزار شد.

وی با اشاره به اقدامات اجرایی سازمان به منظور رفاه حال مسافران گفت: کنترل و رفع خاموشی برج‌های نوری و رسیدگی به تاسیسات، نصب تابلوها و علایم در ایام خاص، تامین ۶۰۰ جایگاه برای پارک اتوبوس‌ها در پارکسوار شمالی، مسطح کردن و پاکسازی پارکسوار شمالی از جمله این اقدامات است.

ترکمن برگزاری مراسم مناسبت‌های مذهبی در پایانه مرکزی ویژه زائران و مسافران، برپایی نماز جماعت در مسجد پایانه مرکزی، افتتاح ایستگاه فرهنگی با همکاری معاونت تبلیغ حوزه علمیه و حضور مبلغان در این ایستگاه و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی و فعالیت‌های فرهنگی در این ایستگاه توسط مبلغان را از جمله اقدامات فرهنگی این سازمان ذکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز