خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم:

حدود۹۰ درصد تقاطع‌ها در قم هوشمندسازی شده است

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۹۷

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: این سازمان در زمینه حمل و نقل و روان‌سازی ترافیک شهری بحثهوشمندسازی تقاطع‌ها را در دستور کار دارد و ۹۰ درصد تقاطع‌ها هوشمند شده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: این سازمان در زمینه حمل و نقل و روان‌سازی ترافیک شهری بحثهوشمندسازی تقاطع‌ها را در دستور کار دارد و ۹۰ درصد تقاطع‌ها هوشمند شده است.

به گزارش ایلنا از قم، علیرضا اقبالیان با اشاره به اقدامات سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم اظهار کرد: این سازمان در زمینه حمل و نقل و روانسازی ترافیک شهری بحثهوشمندسازی تقاطع‌ها را در دستور کار دارد.

وی با اشاره به اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: تاکنون برای ۹۰ درصد تقاطع‌ها هوشمندسازی انجام شده است و هوشمند سازی باقی تقاطع‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این سیستم با برنامه‌ریزی و نصب دوربین‌های نظارتی فعالیت می‌کند و روانسازی ترافیک در تقاطع را به همراه دارد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه تدوین فرآیندها و تقویت زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی امسال در دستور کار قرار گرفت، گفت: ایجاد سامانه تندروی اتوبوسرانی از جمله اقدامات اجرا شده بوده و راه اندازی خط یک و دو به عنوان بازوی اجرایی سازمان حمل و نقل انجام شده است.

وی عنوان کرد: اطلاع‌رسانی خاص در زمینه بحثعلایم و تجهیزات ترافیکی روی تقاطع‌ها در دستور کار قرار گرفته، بنابراین با این اطلاع‌رسانی فرآیند رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی تقویت شده و کاهش تصادفات را به دنبال خواهد داشت.

اقبالیان یادآور شد: تشکیل کمیته‌های فنی نیز در دستور کار است و بحثاصلاحات هندسی نیز از دیگر اقداماتی بوده که در کاهش تصادفات نقش داشته است.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال می‌توانیم بگوییم که ۲۳ درصد آمار تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به بحثفرهنگ‌سازی در امور حمل و نقل گفت: باید با تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی، فرهنگ پرهیز از تردد خودروها به صورت تک سرنشین نهادینه شود.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای زیرساخت‌ها در سطح شهر به زمانی بالغ بر سه تا چهار سال نیاز داریم؛ به عنوان مثال استفاده از سامانه تندروی خیابان امام خمینی(ره) استفاده از حداقل بود، و می‌توانیم بگوییم با حداقل کرایه مردم از شمال شهر به جنوب شهر عزیمت کرده و یا ازغرب به شرق شهر می‌روند.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: در بحثحمل و نقل عمومی این موارد پیش روی حوزه حمل و نقل است و نقطه عطفی است تا مردم با هزینه کمتر بتوانند سفر آرامی داشته باشند و ترافیک شهری را کاهش داده و از خودروهای شخصی کمتر استفاده شود.

وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی تا زمانی که به حد نصاب لازم در بحثحمل و نقل عمومی برسیم، فاصله داریم ولی کارهای زیربنایی خوبی در حال انجام است.

اقبالیان ادامه داد: در زمینه بستن کمربند ایمنی، کاهش سرعت و رعایت حق تقدم اطلاع‌رسانی صورت می‌گیرد ولی اطلاع‌رسانی به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه باید در زمینه برنامه‌های فرهنگی، رسانه‌ای و رادیو و تلویزیونی برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به ایجاد پارکومترها در سطح شهر گفت: این امر صورت گرفت تا زمان سفر شهری را بتوانیم کاهش دهیم و استفاده مناسب از پارک حاشیه‌ای صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم خاطرنشان کرد: استفاده از دوچرخه‌ها نیز در دستور کار قرار گرفت که خانه‌های دوچرخه با هزینه بالغ بر ۵ میلیارد ریال راه‌اندازی شد تا مردم بتوانند به راحتی سفرهای شهری خود را با استفاده از حمل نقل غیر موتوری انجام دهند.

وی یادآور شد: اکنون آمارهای خوبی در زمینه استفاده از خانه‌های دوچرخه وجود دارد ولی باید فرهنگ‌سازی انجام شود تا حمل و نقل درون شهری را با دوچرخه انجام دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز