خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بانوان استانداری اصفهان تاکید کرد:

۱۰ درصد زنان مبتلا به اعتیاد هستند

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۸۲۷

آمار‌ها نشان می‌دهد ۱۰ درصد زنان مبتلا به اعتیاد هستند که برای بازگشت این افراد به جامعه نیاز به آموزش مهارت‌های زندگی و حرفه آموزی است تا بزه‌ها در حوزهٔ زنان کاهش یابد.

مدیرکل بانوان استانداری اصفهان گفت: امروزه به علت مشکلات اجتماعی و اقتصادی که درجامعه وجود دارد وقف‌های جدید برای حل این مشکلات نیاز است؛ واقفان باید درحوزه وقف‌های اجتماعی بخصوص درحوزه زنان بیشتر وارد صحنه شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سهیلا اثنی‌عشران؛ عصرامروز در همایش «وقف و رسانه» که در امامزاده زینبیه اصفهان برگزار شد با اشاره به آمار۱۰ درصدی اعتیاد در بین زنان ادامه داد: وقوع اعتیاد در خانواده‌ای که زن به اعتیاد مبتلا می‌شود بسیار خطرناک و دارای عواقب ناگواری خواهد بود چرا که پذیرش اینگونه افراد توسط خانواده‌ها و یا همسر بسیار سخت و مشکل خواهد است، از این رو زنان معتاد پس از بهبودی برای برگشت به جامعه و روال عادی زندگی با مشکلات جدی روبه رو هستند.

وی تاکید کرد: باید این نکته را مد نظر قرار داد که دولت به تنهایی نمی‌تواند با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد مبارزه کند به همین دلیل از افرادی که خیر و واقف هستند، می‌خواهیم در این زمینه کمک کنند.

اثنی‌عشران ادامه داد: می‌توان با دور اندیشی و تشویق مردم وقف‌های جدیدی، برای زنان کارتون خواب، دختران فراری، زنان معتاد که قربانیان اصلی جامعه هستند ایجاد نمود چرا که سرپناهی برای آن‌ها فراهم می‌کنیم تا به محیط گرم خانواده خود برگردند.

وی با بیان اینکه زنان با اسیب‌های اجتماعی زیادی روبه رو هستند که باید برای نجات آن‌ها آموزش مهارت‌های زندگی را برای آنان احیا و ترویج کنیم افزود: اولین گام‌ها راباید برای آموزش‌ زنان روستایی جهت جلوگیری از مبتلا نشدن به اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی افزایش برداریم چرا که اغلب زنان روستایی به دلیل فقر اقتصادی قربانی اعتیاد می‌شوند.

مدیرکل بانوان استانداری اصفهان اظهار داشت: ضروری است که یاوران وقف و نیت واقفان در حوزه درمان اعتیاد بانوان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گفتنی است در این همایش از بیش از یکصد نفر از واقفان، خادمین، متولیان و اصحاب رسانه که در زمینه ترویج سنت وقف نقش بسزایی داشته‌اند تجلیل به عمل آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز