خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

با آغاز فروش اوراق مشارکت، ۱۰ هزار کیلومتر راه سریع تر ساخته می شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۷۹۹

بر اساس اهداف کمی سال ۱۳۹۴ قرار بر این است تا ۱۰هزار و ۳۴۶ کیلومتر از انواع راه ها شامل ۳۵۵ کیلومتر راه آهن، ۹۶ کیلومتر آزادراه، ۴۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۴۵۸ کیلومتر راه اصلی و بهسازی راه های موجود در صورت تامین اعتبار در سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر۱۰ هزار و ۵۷۷ کیلومتر از انواع راه ها شامل۳ هزار و ۹۸۰ کیلومتر راه آهن، هزار و ۱۹۹ کیلومتر آزادراه و ۵ هزار ۳۹۸ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و بهسازی در دست ساخت است که فروش اوراق مشارکت طرح احداثو بهسازی زیربناهای حمل و نقل کشور در تسریع تکمیل این پروژه ها بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، علی نورزاد تامین منابع مالی را مهمترین مشکل پیش روی اجرای پروژه های زیرساختی حمل و نقل دانست و افزود: با توجه به پتانسیل فنی و مهندسی داخل کشور، تنها مانع تکمیل پروژه های در دست اجرا کمبود اعتبارات است که با استفاده از روش هایی چون فروش اوراق مشارکت این مانع برطرف و امکان تکمیل این پروژه ها وجود خواهد داشت.

وی لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۳۹۴ در توسعه زیربناهای حمل و نقل را ۲۷ هزار و ۲۷۱ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: بر اساس اهداف کمی سال ۱۳۹۴ قرار بر این است تا هزار و ۳۴۶ کیلومتر از انواع راه ها شامل ۳۵۵ کیلومتر راه آهن، ۹۶ کیلومتر آزادراه، ۴۳۷ کیلومتر بزرگراه، ۴۵۸ کیلومتر راه اصلی و بهسازی راه های موجود در صورت تامین اعتبار در سال آینده به بهره برداری برسد.

نورزاد یادآور شد: برای تکمیل زیربناهای حمل و نقل از اواخر سال ۹۰ تا اواخر سال ۹۲،۳ دوره اوراق مشارکت به فروش رفته است که ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار از این دوره ها به پروژه های آزادراهی و راه آهن تزریق شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: مردم می توانند با خرید اوراق مشارکت علاوه بر دریافت ۲۲ درصد سود، در توسعه زیرساخت های حمل و نقل نیز مشارکت کنند که در نهایت این امر با توجه به نقش توسعه راه ها در توسعه اقتصادی به ارتقا کیفی شاکله های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی نقاط مختلف کشور منجر خواهد شد.

اوراق مشارکت طرح احداثو بهسازی زیربناهای حمل و نقل کشور به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان از روز دوشنبه ۸ دی ماه سال جاری به مدت ۳ روز کاری در شعب منتخب بانک تجارت سراسر کشور به فروش می رسد. سود علی الحساب سالیانه این اوراق ۲۲ درصد، ۴ ساله و قابل انتقال به غیر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز