خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

توسعه محورهای ارتباطی ایران و آذربایجان در حال انجام است

کد خبر : ۲۳۶۳۶۶

روسای جمهور دو کشور سیاست خود را بر افزایش مراودات و رفت و آمدها قرار داده‌اند و باید مقدمات این امر از سوی دو طرف فراهم شود.

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: توسعه محورهای ارتباطی ایران و آذربایجان در حال انجام است.

به گزارش ایلنا اسماعیل جبارزاده در گفتگو با شبکه سحر با اشاره به علاقمندی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به افزایش روابط، اظهار داشت: روسای جمهور دو کشور سیاست خود را بر افزایش مراودات و رفت و آمدها قرار داده‌اند و باید مقدمات این امر از سوی دو طرف فراهم شود.

وی با بیان این که راه‌ها اولین لازمه توسعه مراودات اقتصادی هستند، گفت: برای توسعه شبکه ارتباطی و اتصال مراکز اقتصادی با مرزهای کشور پروژه‌های متعددی در حوزه راهسازی استان در حال اجراست.

جبارزاده، با اشاره به انعقاد قرارداد ساخت آزادراه تبریز - بازرگان به طول ۲۸۵ کیلومتر، افزود: یکی از شاخه‌های این آزادراه، بزرگراه مرند - جلفا است که عملیات اجرایی آن آغاز شده و با اتمام آن گشایش جدیدی در مسیر تبریز تا مرز ایران و آذربایجان ایجاد خواهد شد.

وی، راه‌آهن تبریز - میانه را یکی دیگر از طرح‌های بزرگ استان در حوزه راه عنوان کرد و گفت: این پروژه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اتمام آن تا پایان دولت یازدهم برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: با اجرای این خط شاهراه ارتباطی بزرگی بین تبریز و کشورهای همسایه برقرار خواهد شد که در توسعه حوزه حمل و نقل کالا و مسافر تاثیرات بسزایی خواهد داشت.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص فعالیت‌های مشترک ایران و آذربایجان در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس نیز گفت: هیچ محدودیتی برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این منطقه نیست و استعدادهای این منطقه ظرفیت خوبی برای همکاری مشترک دو کشور همسایه به شمار می‌رود.

وی همچنین از احداثپل دوستی در منطقه قلی‌بیگلو در مرز ایران و آذربایجان خبر داد و گفت: این پل نیز امکان تازه‌ای برای توسعه روابط خواهد بود که مطالعات اجرایی آن آغاز شده و جزو پروژه‌های مصوب وزارت راه و شهرسازی است.

جبارزاده افزود: امیدواریم از طرف جمهوری آذربایجان نیز علاقمندی برای احداثاین پل نشان داده شود و به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به مراجعه اتباع جمهوری آذربایجان به مراکز درمانی شهر تبریز، از افزایش امکانات بهداشتی و درمانی برای ارایه خدمات بهتر به آنها خبر داد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اطلاع‌رسانی مناسب و افزایش تجهیزات، زمینه ارایه خدمات روان و سالم پزشکی را فراهم کرده و نوعا نیز اتباع کشور همسایه آذربایجان از این خدمات راضی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز