خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی اتحادیه مرغداران در گفت وگو با ایلنا:

قیمت مرغ باید با مكانیزم بازار تعیین شود/قیمت مرغ پایین است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۹۷

به نظر می رسد برای حمایت از تولید كننده باید 10 تا 15 درصد بر قیمت گوشت مرغ افزوده شود در غیر این صورت پایه های تولید آسیب می بیند و برای تولیدكننده هم حاشیه سودی نخواهد داشت و فعالیت های تولیدی كم كم كاهش پیدا می كند.

رییس انجمن صنفی اتحادیه مرغداران گفت: عدم افزایش قیمت مرغ تولیدات را كاهش می دهد.

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تولید مرغ در كشور مساعد است و برای مصرف كننده هم قیمت ها مناسب است و تولید مرغ گوشتی در وضعیت مطلوبی به سر می برد اما تنها مشكلی كه وجود دارد این است كه قیمت مرغ برای تولیدكنندگان پایین است.

رییس انجمن صنفی اتحادیه مرغداران ایران درباره نرخ مرغ در بازار عنوان کرد: درحال حاضر قیمت هرکیلو گرم مرغ زنده  در مرغداری حدود 3 هزار و 200 تا 3 هزار و 300 تومان است كه اگر قیمت ها افزایش پیدا نكند امنیت اقتصادی این صنف را مختل خواهد كرد.

وی در خصوص وضعیت تولید مرغ در بازار اظهارداشت: درحال حاضر وضعیت تولید مرغ به حدی زیاد است که مرغدارها مجبورند مرغ خود را زیر قیمت تمام شده به بازار عرضه کنند.

وی با با بیان تولیدکنندگان حمایت كند، گفت: قیمت ها برای تولید كنندگان باید به حد تعادل برسد.

به گفته وی، در برخی از نقاط تهران قیمت مرغ از ابتدای محرم حدود 4 تا 5درصد افزایش داشته است كه این افزایش قیمت پایدار نخواهد بود.

یوسفی گفت: شركت پشتیبانی امور دام تاكنون همكاری خوبی برای جمع آوری مازاد تولیدات داشته است و در خصوص نهاده های دامی هم در حال حاضر كمبودی در كشور وجود ندارد.

وی با بیان اینكه قیمت گوشت مرغ باید افزایش یابد اظهار داشت: به نظر می رسد برای حمایت از تولید كننده باید 10 تا 15 درصد بر قیمت گوشت مرغ  افزوده شود در غیر این صورت پایه های تولید آسیب می بیند و برای تولیدكننده هم حاشیه سودی نخواهد داشت و فعالیت های تولیدی كم كم كاهش پیدا می كند.

یوسفی تصریح كرد:تولید كننده باید راهی برای افزایش تولیدات پیدا كند تا بتوانیم به استمرار صادرات كمك كنیم، هم اكنون تولیدات گوشت مرغ در كشور 150 تا 170 هزار تن در ماه است كه باید برای حفظ آن تلاش شود.

وی با اشاره به قیمت مرغ طی ماههای گذشته گفت: هر كیلو مرغ در ماههای گذشته بین 4 هزار و 700 تا 4 هزار و 800 تومان بوده كه این رقم باید به 5 هزار و 500 تومان برسد این قیمت هم به نفع تولیدكننده است و هم به نفع مصرف كننده  و اگر این اتفاق نیفتد به زودی شاهد افزایش قیمت مرغ در هر كیلو 9 هزار تومان خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز