خبرگزاری کار ایران

مدیرپایانه غرب کشور در گفتگو با ایلنا:

پیش از هر سفر، اتوبوس‌های بین‌شهری توسط بازرسان چک می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۳۲

تمام اتوبوس‌های بین‌شهری هر روز و قبل از هر سفر توسط کارشناسان فنی یا افسران مجرب بازنشسته راهور بازدید می‌شوند تا در راه مشکلی برای آنها پیش نیاید.

مدیرپایانه غرب کشور گفت: طبق بخشنامه وزارت راه از سال گذشته تمام اتوبوس‌های بین شهری قبل از سفر بادید می‌شوند تا نقصی نداشته باشند.

ایرج لطفی زاده به خبرنگار ایلنا گفت: تمام اتوبوس‌های بین‌شهری هر روز و قبل از هر سفر توسط کارشناسان فنی یا افسران مجرب بازنشسته راهور بازدید می‌شوند تا در راه مشکلی برای آنها پیش نیاید.

وی با بیان اینکه در گذشته این بازدیدها دوره‌ای بود؛ ادامه داد: اما از یک سال گذشته با بخشنامه وزارت راه، قبل از هر سفر بازبینی‌ها انجام می‌شود.

مدیرپایانه غرب کشور گفت: طبق همین بخشنامه، لاستیک، برف پاک کن، چراغ، درهای اضطراری، کپسول آتش نشانی، ترمزها و در زمستان زنجیر چرخ اتوبوس‌های بین شهری بازدید می‌شوند.

وی افزود: البته مشکلات اصلی خودرو مانند مشکلات مربوط به موتور و جلوبندی باید در معاینه فنی مورد بررسی می‌شود که آن هم دوره‌ای است.

مدیرپایانه غرب کشور در مورد معایه فنی اتوبوس‌های بین‌شهری پیشنهاد داد که اگر داخل همه پایانه‌ها یک مرکز معاینه فنی اتوبوس داشته باشیم و به طور دقیق اتوبوس‌ها مورد بررسی و رفع نقص قرار گیرند، قطعا حوادثناشی از نقص فنی اتوبوس‌ها به یک دهم و یا به عبارتی تا ۹۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی افزود: درحال حاضر مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در پایانه غرب فعال است.

لطفی زاده ادامه داد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که اعتبار مردم نسبت به سفر با اتوبوس‌های بین‌شهری افزایش پیدا کند و سهم مسافرت با آنها را افزایش دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز