خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگوی ایلنا با مدیرکل دفتر ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان؛

جزئیات پیش‌نویس برنامه ششم توسعه در حوزه جوانان تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۷۴۱

لایحه‌ای با عنوان تدوین قانون جامع ساماندهی امور جوانان در نظر گرفته شده که در آن به سه مساله ساختار دستگاه متولی امور جوانان، قوانین و مقررات تکمیلی و تقسیم کار ملی شفاف در حوزه جوانان پرداخته می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تشکیل ستاد تدوین برنامه ششم توسعه در این وزارتخانه به بیان جزئیات پیش نویس تدوین شده برنامه ششم توسعه در حوزه جوانان پرداخت.

جعفر سطوتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در مورد فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان در زمینه تدوین برنامه ششم توسعه در حوزه جوانان گفت: سیاست‌های کلی برنامه ششم بر اساس انطباق با سند چشم انداز ۱۴۰۴، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های افزایش جمعیت در نظر گرفته شده و بر این اساس ستاد تدوین برنامه ششم توسعه و کمیته‌ای برای تلفیق این برنامه‌ها با سیاستهای کلی کشور در وزارت ورزش و جوانان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تاکنون در پیش نویس‌های برنامه ششم توسعه در حوزه جوانان، سه موضوع در نظر گرفته شده که اولین مورد آن تاکید بر ارتقای سرمایه اجتماعی در حوزه جوانان است؛ خود این عنوان نیز دارای مولفه‌هایی همچون افزایش مشارکت جوانان در توسعه ملی، افزایش اعتماد متقابل میان جوانان، دولت و جامعه، ارتقای مسئولیت پذیری اجتماعی جوانان و تقویت روابط اجتماعی جوانان است.

سطوتی تصریح کرد: بخش دوم مربوط به ازدواج جوانان است که در ذیل این عنوان نیز به موانع فرهنگی و اقتصادی ازدواج جوانان همچون اشتغال پرداخته می‌شود. بخش سوم نیز در ارتباط با بحثسلامت اجتماعی و معنوی جوانان است.

مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: در گذشته برنامه‌های توسعه حاوی مطالبی کلی بود، اما بر اساس آنچه در دولت مطرح شده، قرار است در برنامه ششم توسعه، اقدامات اساسی برای دستیابی به اهداف برنامه‌های توسعه نیز عنوان شود، که این مساله در حوزه جوانان هم مطرح خواهد بود.

سطوتی گفت: برای نمونه لایحه‌ای با عنوان تدوین قانون جامع ساماندهی امور جوانان در نظر گرفته شده که در آن به سه مساله ساختار دستگاه متولی امور جوانان، قوانین و مقررات تکمیلی و تقسیم کار ملی شفاف در حوزه جوانان پرداخته می‌شود.

رئیس سابق گروه جوانان مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی همچون تعیین ردیف بودجه در دستگاههای اجرایی برای ساماندهی امور جوانان و برنامه پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی جوانان که در گذشته مطرح شده اما مغفول مانده بود، نیز مجددا در برنامه ششم دیده خواهد شد.

وی همچنین به بازنگری و اصلاح برنامه ملی ساماندهی امور جوانان اشاره کرد و گفت: این برنامه که با نام سند ملی توسعه فرابخشی در امور جوانان نیز شناخته می‌شود و تاکنون مهمترین برنامه در حوزه جوانان بوده است، اکنون پس از ده سال با توجه به تغییر نیاز‌ها و تغییر شرایط اجتماعی نیاز به بازنگری دارد که این مساله نیز در برنامه ششم در نظر گرفته شده است.

سطوتی با بیان اینکه امسال در دولت تدبیر و امید برای تدوین برنامه ششم توسعه، بخش‌هایی همچون محیط زیست، ‌میراثفرهنگی و گردشگری و بحران آب با نگاهی ویژه روبرو خواهد بود، گفت: وزارت ورزش و جوانان نیز در برنامه‌های خود در حوزه جوانان این مسائل را در نظر خواهد گرفت، برای مثال سعی می‌شود که با توجه به اهمیت حوزه گردشگری در اقتصاد مقاومتی، به بخش اشتغال آفرینی برای جوانان درحوزه گردشگری توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز