خبرگزاری کار ایران

امیرعبداللهیان در دیدار معاون وزیر خارجه ایتالیا:

استفاده از برگه تروریسم امنیت منطقه و جهان را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۶۵۶

نطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تحولات کنونی و مبارزه واقعی با تروریسم تعیین کننده می‌باشد. تقویت روند سیاسی در کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی و مبارزه با تروریسم دو عامل مهم در شکل دهی معادلات آتی منطقه بشمار می‌رود و لازم است کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی با جدیت، واقع بینی و تدبیر با آن برخورد کنند.

معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه تاکید کرد: بهره برداری از برگه تروریسم بازی خطرناکی است که ثبات منطقه و امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد.

به گزارش ایلنا، ‌ لاپو پیستلی معاون وزیر خارجه ایتالیا که به منظور گفت‌وگو و رایزنی در ایران بسر می‌برد، با معاون عربی آفریقای وزارت امور خارجه دیدار و در خصوص مسائل و تحولات منطقه گفت‌وگو کرد.

معاون وزیر خارجه ایتالیا با اشاره به نگرانی کشورش از افزایش افراط گرایی و تروریسم در منطقه بر لزوم مبارزه با این پدیده خطرناک تاکید کرد.

وی تبادل نظر و رایزنی با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه را مفید و مهم برشمرد و بر تداوم این گفت‌وگوها تاکید کرد.

پیستلی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران یک کشور با ثبات و تاثیرگذار در منطقه است، ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از تجارب ارزشمند و ظرفیت‌های کشورمان ثبات و آرامش به منطقه باز گردد.

حسین امیرعبداللهیان معاون وزارت خارجه کشورمان نیز در این دیدار اظهار داشت: منطقه در شرایط بسیار حساسی قرار دارد و تحولات کنونی و مبارزه واقعی با تروریسم تعیین کننده می‌باشد. تقویت روند سیاسی در کشورهای در معرض تهدیدات تروریستی و مبارزه با تروریسم دو عامل مهم در شکل دهی معادلات آتی منطقه بشمار می‌رود و لازم است کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی با جدیت، واقع بینی و تدبیر با آن برخورد کنند.

وی با انتقاد از رفتار متناقض آمریکا و برخی کشورها در مبارزه با تروریسم، افزود: بهره برداری از برگه تروریست‌ها بازی خطرناکی است که نه تنها ثبات منطقه بلکه امنیت جهانی را به مخاطره می‌اندازد. در نتیجه مبارزه با تروریسم باید حقیقی و واقعی باشد.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات سوریه، عراق، یمن، بحرین و لیبی را مورد رایزنی قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز