خبرگزاری کار ایران

بیانیه جامعه روحانیت مبارز پس از انتخاب آیت‌الله موحدی کرمانی

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۵۷۴

جامعه روحانیت امروز و در آینده نیز بر میثاق پیشین خود با اسلام و انقلاب و مدیریت ولایی باقی خواهد ماند. پویایی و حرکت رو به جلوی این نهاد روحانی، مستلزم تنظیم و روزآمدکردن سازوکارهای اجرایی آن است.

جامعه روحانیت مبارز پس از انتخاب آیت‌الله موحدی کرمانی به دبیرکلی خود بیانیه‌ای صادر کرد

به گزارش ایلنا این بیانیه به شرح زیر است:

رحلت عالم عالم، مجاهد فی‌سبیل‌الله و همراه راستین امام و نظام حضرت آیت‌الله حاج‌شیخ‌محمدرضا مهدوی‌کنی(طاب‌ثراه) بار دیگر خاطره فقدان دوستان وفادار انقلاب اسلامی را زنده کرد. او که در جرگه خاصان امام راحل(رضوا‌ن‌الله علیه) و از نخستین مدیران انقلاب بوده پایبندی به اصول و ولایت فقیه را در عمل به اثبات رساند.

مدیریت او نمایانگر درکی تازه و کارساز از کارآمدی و رابطه آن با روحانیت انقلابی بود. شکل دادن و ایجاد انسجام میان نیروهای همراه و کارآمد، از راه ارائه طرح و برنامه هماهنگ برای اداره جامعه آرمان دلسوزانه بزرگانی مانند آیت‌الله مهدوی بود که هم امکان رقابت عادلانه با سایر اندیشه‌ها را فراهم می‌کرد و هم همه افراد همدل را در زیر ردای فراگیر خود جای می‌داد. حضور به موقع در صحنه‌های عمل اجتماعی، مسئولیت‌پذیری و دفاع صریح و عاقلانه از آرمان‌ها، ‌آن یار وفادار اسلام و امت را در جایگاهی قرار می‌داد که امروزه می‌توانیم به تاسی از قرآن کریم او را منادی و مبلغ اخلاق‌مدار مدیریت و خدمت بدانیم.

به راستی حلقه مفقوده سلامت و صداقت، با وجود انگیزه صدق انقلابیونی چون او کامل می‌شد و معنا می‌یافت.

جامعه روحانیت که از آغاز نهضت اسلامی در قالب یاران و شاگردان امام تلاشی پیگیر داشت پس از پیروزی و در دوران گذار نیز نقشی بایسته و بی‌بدیل در تحولات ایفا کرد. شهادت برخی اعضای نامدار این تشکیل انقلابی، مانند استاد مطهری، ‌ آیت‌الله شهید بهشتی، دکتر باهنر و دکتر مفتح، نشانگر اوج همگامی و همنوایی جامعه روحانیت با جامعه انقلابی بود.

جامعه روحانیت امروز و در آینده نیز بر میثاق پیشین خود با اسلام و انقلاب و مدیریت ولایی باقی خواهد ماند. پویایی و حرکت رو به جلوی این نهاد روحانی، مستلزم تنظیم و روزآمدکردن سازوکارهای اجرایی آن است. به این منظور شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در آخرین جلسه خود که با حضور اکثر اعضا برگزار شد، انتخاب دبیرکل جدید جامعه روحانیت مبارز را در دستور کار خود قرار داد و پس از آن رای گیری، حضرت آیت‌الله موحدی کرمانی از موسسان جامعه روحانیت مبارز و از ابتدا تاکنون یکی از اعضای مؤثر شورای مرکزی بوده است.

جامعه روحانیت مبارز ضمن سپاسگزاری فراوان از حضور علاقمندان به مقام معنوی انقلابی و علمی آیت‌الله مهدوی کنی در مراسم تشییع و سوگواری ایشان و آرزوی توفیق الهی برای دبیرکل جدید جامعه ملت عظیم‌الشان ایران اسلامی را چونان همیشه به حضور هوشمندانه و سرافرازنه در همه صحنه‌های عزت، حق طلبی و حمایت از نظام اسلامی دعوت می‌کند و برای امت اسلامی و رهبری معظم انقلاب اسلامی آرزوی سعادت و سلامت و عزت روزافزون دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز