خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه:

سرانه مطالعه کتاب در کرمانشاه ۷۲ دقیقه است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۷۵۳

میزان سرانه مطالعه کتاب در استان کرمانشاه ۷۲ دقیقه است که این رقم نسبت به میانگین کشوری در رتبه پایین‌تری قرار دارد.

سرپرست اداره‌ کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۸۵ واحد کتابخانه عمومی در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، بیژن راستی فر تاکید کرد: همچنین ۶۷ کتابخانه نهادی و ۱۸ مشارکتی در این استان به علاقمندان در زمینه کتاب خدمات ارائه می دهند.

این مقام مسئول بیان داشت: برای ارتقا سطح مطالعه در کرمانشاه به زودی ۴ کتابخانه عمومی در این استان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه اظهار داشت: در حال حاضر بیش از یک میلیون جلد کتاب با موضوعات مختلف در کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ هزار نفر از کرمانشاهیان عضو کتابخانه های عمومی هستند، گفت: متاسفانه میانگین کتاب در استان کرمانشاه نسبت به جمعیت ۲ کتاب است که این رقم در کشور در حدود ۲.۵ کتاب می باشد که باید این فاصله را جبران کنیم.

راستی فر با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد از کتابخانه های سطح استان به صورت الکترونیکی اداره می شوند، تاکید کرد: میزان سرانه مطالعه کتاب در استان کرمانشاه ۷۲ دقیقه است که این رقم نسبت به میانگین کشوری در رتبه پایین تری قرار دارد.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه گفت: کتابخانه سیدالشهدا در شهرک نوکان با پیشرفت فیزیکی ۹۸ درصدی، علامه عسگری در شهرک کرناچی با پیشرفت ۵۰ درصدی به‌زودی افتتاح خواهند شد.

وی میزان پیشرفت ساخته کتابخانه مرکزی کرمانشاه را بیش از ۴۰ درصد عنوان کرد و بیان داشت: تنها کتابخانه شبانه روزی در استان کرمانشاه، کتابخانه شهید بهشتی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز