خبرگزاری کار ایران

۱۵۰ کارگر قند کامیاب دو ماه حقوق طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۶۲۶

«اگرچه قسمت قابل توجهی از معوقات کارگران قند کامیاب در ماه‌های گذشته پرداخت شده است اما این کارگران در ماه‌های دی و بهمن پارسال حقوق نگرفته‌اند.»

منابع کارگری از پرداخت نشدن دو ماه حقوق نزدیک به ۱۵۰ کارگر قند کامیاب خمینی‌شهر(از شهرستان‌های استان اصفهان) خبر داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اگر چه قسمت قابل توجهی از معوقات کارگران قند کامیاب در ماه‌های گذشته پرداخت شده است اما این کارگران در ماه‌های دی و بهمن پارسال حقوق نگرفته‌اند. این کارگران در عین حال از رویه معمول شدن یک ماه تاخیر در پرداخت حقوق‌شان ناراضی‌اند.

بر اساس این گزارش، کارفرما وعده داده است که دو ماه حقوق معوقه کارگران را تا پایان امسال پرداخت کند.

یک کارگر معترض که نخواست نامش فاش شود در تشریح سایر مشکلات همکارانش به ایلنا گفت: مواد اولیه موجود در کارخانه برای تولید قند ناکافی است بنابرین ظرفیت تولید به خودی‌خود کاهش یافته است.

او در ادامه از صاف شدن بدهی کارفرما به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: امسال حدود ۲۰ کارگر قند کامیاب بازنشسته می‌شوند. کارفرما به این دلیل بدهی‌اش به سازمان تامین اجتماعی را صاف کرده است که زمینه بازنشستگی این کارگران را فراهم کند. البته او بخاطر منافع خودش این کار را کرده است چرا که این کارگران رسمی(قرارداد دائم) هستند و او می‌خواهد هر چه زود‌تر از دست آنان خلاص شود.

او با اشاره به مشکل شماری از کارگران که در آستانه بازنشستگی قرار دارند، گفت: در حالی که کارگران خط تولید قند کامیاب مشمول قانون مشاغل سخت و زیان آور می‌شوند، سابقه کار شماری از آنان در لیست بیمه در سال اول کارشان کارگر ساده درج شده و به همین دلیل برای بازنشسته شدن مجبورند حدود یکسال بیشتر در کارخانه کار کنند.

او در پایان با اشاره به نبود نهاد صنفی در این واحد تولیدی گفت: هیچ کارگری جرات نمی‌کند برای تشکیل شورا یا انجمن صنفی قدمی بردارد چرا که در این صورت کارفرما به شیوه‌های مختلف او را زیر فشار می‌گذارد.

گفتنی است حدود ۱۵۰ کارگر در کارخانه قند کامیاب کار می‌کنند که حداقل ۲۶ نفرشان رسمی هستند اما قرارداد کار مابقی به صورت سه ماهه تمدید می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز