خبرگزاری کار ایران

برای براندازی‌من، جامه وحدت پوشیده‌اند؛

آشوری: تا آنجا که مصلحت باشد می‌مانم / شب‌پرستان نمی‌توانند موفقیت‌ها را ببینند

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۸۵

موجی سازمان یافته برعلیه من شروع شده و هرکسی به نوعی به بنده تاخت و توانایی های فنی من را زیر سوال بردند. یک روز گفتند من از خانواده کاراته نیستم. روز دیگر مدعی شدند از خانواده کاراته کنترلی نیستم…

دبیر فدراسیون کاراته گفت: تا آنجا که صلاح باشد می‌مانم، اما شب‌پرستان بدانند موفقیت‌های‌ کاراته‌ایران در مسابقات آسیایی و جهانی، با مدیریت و سعه صدر بنده حاصل شد.

محسن آشوری درخصوص حواشی روزهای اخیر در کاراته‌کشور و همچنین هجمه‌هایی که این روزها بر علیه وی است، به سوالات خبرنگار ایلنا چنین پاسخ داد:

• علی‌رغم کسب نتایج قابل‌قبول ملی‌پوشان در جهانی‌آلمان، اوضاع و احوال این روزهای کاراته، اصلا مساعد نیست و متاسفانه بیشترین هجمه‌ها برعلیه شماست. چرا؟
- در این یک‌سال و اندی، موجی سازمان یافته بر علیه من شروع شده و هر کسی به نوعی به بنده تاخت و توانایی‌های فنی من را زیر سوال بردند. یک روز گفتند از خانواده کاراته نیستم. روز دیگر مدعی شدند از خانواده کاراته کنترلی نیستم و خلاصه هر روز با دستاویزهای مختلف، عملکرد بنده را زیر سوال بردند، اما خدا را شکر می‌کنم علی‌رغم این حواشی، نتایجی در این مدت حاصل شد که به جرات می‌توانم بگویم تکرار آن برای کاراته‌ایران اگر غیرممکن نباشد، بسیار دشوار خواهد بود.

• با وجود این موفقیت، چرا با دبیر فدراسیون که مدیر تیم‌های ملی کاراته هم بوده، این‌گونه برخورد می‌شود؟
- به عنوان مدیر تیم‌های ملی، هجمه‌ها و فشارهایی که بر من وارد می‌شد را با خویشتنداری و سعه‌صدر مدیریت کردم. نتیجه این نوع رفتار منطقی بنده، کسب عنوان قهرمانی در آسیا، تصاحب مدال‌های فراوان در رقابت‌های نوجوانان و جوانان‌آسیا و اخیرا هم کسب مدال‌طلای کومیته تیمی‌جهان که در تاریخ کاراته‌ایران سابقه نداشته، البته در این بین، حمایت‌های وزارت‌ورزش، کمیته‌ملی المپیک و به‌خصوص همدلی و پایمردی مربیان سازنده کاراته کشور نیز در خلق این افتخارات نقش فراوانی داشته است.

• در فاصله ۲ هفته تا آغاز مسابقات‌جهانی آلمان و بدون هیچ دلیل خاصی، رئیس فدراسیون شما را از مدیریت تیم‌های ملی برکنار و خود را به این سمت منصوب کرد. این عزل و نصب بیشتر به معنای مخالفت با شما بود. دلیل این تغییر را چه می‌دانید؟
- من خودم هم علت برکناری‌ام را نمی‌دانم، اما این اتفاق اصلا برایم مهم نبود، چراکه اگر برای من اهمیت داشت، یکسری مسائل برای تیم ملی پیش می‌آمد. در حالیکه برای بنده، منافع‌ملی و عزت اسلامی کشورم بر هر چیز اولویت داشت. به همین دلیل، سعه‌صدر پیشه کرده و همه چیز را تحمل کردم، چون به تیم‌ملی اعتقاد داشتم. خدا را شکر دلاورمردان و شیرزنان تیم ملی نیز جواب این خویشتنداری من را دادند.

• جالب است علی‌رغم درخشش ملی‌پوشان در مسابقات‌جهانی، همچنان کاراته با حاشیه‌های زیادی روبروست که البته نوک اصلی انتقادات و هجمه‌ها متوجه شماست...
- این شب‌پرستان دست‌بردار اعمال نادرست خود نیستند، چراکه برای آنها سنگین است که تیم ملی با مدیریت آشوری موفق شده به چنین نتایج شایسته‌ای در آسیا و جهان دست‌یابد و جهان را مقهور قدرت‌کاراته ایران کند. البته خدا را سپاس می‌گویم که تمامی تئوری‌های آنها به گل نشست؛ اما باز هم متحد شده‌اند و برای براندازی من، جامه وحدت پوشیده‌اند تا آشوری را از میدان به در کنند.

• اتفاقا مشخص است جریانی در تلاش است تا شما را مجبور به استعفا کند. اگر فشارها بیش از حد شود، آیا از پست دبیری فدراسیون کناره‌گیری خواهید کرد؟
- اینجا اعلام می‌کنم علی‌رغم خستگی‌ها و زخم‌های فراوان و با استعانت از خداوند متعال، در برابر این ناملایمات ایستادگی می‌کنم و تا آنجا که مصلحت باشد، می‌مانم، چراکه نمی‌خواهم به این سادگی‌ها، میدان را با یاوه‌گویی‌ها و سناریوهای مخربانه این شب‌پرستان خالی کنم تا بگویند با فشار ما، آشوری میدان را ترک کرد.

• شنیده شده بخشی از هجمه‌ها بر علیه شما از جانب رئیس فدراسیون صورت می‌گیرد.این واقعیت دارد؟
- فقط این را می‌گویم که او خودش از این کارها آسیب می‌بیند.

• حاشیه‌ها به خصوص در این ۲ هفته‌اخیر، زمانی بر علیه شما بیشتر شد که اعضای تیم کاتای‌تیمی موفق به اخذ ویزای‌آلمان نشدند. نفرات این تیم مدعی شدند شما برای گرفتن ویزای این تیم کاری انجام نداده‌اید…
- این ادعا کذب محض است. بنده تمامی تلاشم را کردم تا این تیم اعزام شود، چون به آمادگی بچه‌های این تیم اعتقاد داشتم، اما متاسفانه شرایطی پیش آمد که باعثشد کاتای‌تیمی به آلمان اعزام نشود.

• اما می‌گویند شما اسامی آنها را برای اخذ ویزا به سفارت‌آلمان ارسال نکرده‌اید...
- سفارت‌آلمان برای تیم‌ایران ۳۰ سهمیه بیشتر اختصاص نداد، ضمنا در لیستی که کمیته بین‌الملل فدراسیون برای ویزای آلمان ارسال کرده بود، من هیچ نقشی نداشتم. آن زمان بنده در ایران نبودم، وقتی که آمدم، متوجه شدم کسانی در این لیست هستند که حضورشان به همراه تیم، هیچ اولویتی ندارد، اما لیست ارسال شده بود. سال گذشته و برای مسابقات نوجوانان و جوانان‌جهان که در اسپانیا برگزار شد، بنده تنها اولویت را به بچه‌ها و مربیان تیم دادم و هیچ فرد اضافه‌ای با خود نبردیم.

• بعد هم که تیم از آلمان آمد، اما یکی از همراهان تیم به کشور بازنگشت...
- من از روز اول هم موافق سفر او به همراه تیم ملی نبودم. البته بنده و دیگران هیچ‌گاه فکرش را نمی‌کردیم وی به کشور بازنگردد، چون او در چند سفری که به همراه تیم ملی به خارج از کشور اعزام شده بود، به ایران بازگشته بود. با این حال، بنده به خاطر حفظ آرامش در تیم ملی، با اعزام این شخص به آلمان موافق نبودم، اما گفتند او هم باید بیاید. در مجموع، وی کار نادرستی را مرتکب شد و موفقیت‌های بچه‌ها را کمرنگ کرد. هرچند مطمئن هستم او به زودی به ایران بازمی‌گردد.

• امیر مهدی‌زاده در مصاحبه‌اخیر خود گفته بود مسئولان تیم‌ملی در رقابت‌های جهانی آلمان، شب قبل از مسابقه، به بچه‌ها شام ندادند…
- وقتی رسیدیم هامبورگ، ساعت ۱۰ شب بود و بلافاصله راهی برمن شدیم تا به وزن‌کشی برسیم. در هنگام ورود به سالن، برای بچه‌ها سفارش غذا دادیم که غذا را به سالن آوردند. قبل از این، مهدی‌زاده و احمدی به هتل رفته بودند تا استراحت کنند و به همین جهت، نتوانستند غذا بخورند. با این حال، قبول دارم در این باره کوتاهی صورت گرفت، اما ما واقعا درگیر کارهای وزن‌کشی بچه‌ها بودیم و قصدی در این بروز اتفاق نبود.

• کاراته‌ نتایج درخشانی کسب‌کرد ولی خانواده‌کاراته به جای شادی درگیر حواشی شدند که تنها کام افتخارآفرینان تیم ملی را تلخ می کند. فکر می‌کنید آخر و عاقبت این حوادثبه کجا می‌انجامد؟
- تیم ایران امروز قهرمان جهان شده و افتخار بزرگی نصیب ورزش کشور کرده، اما به جای شادی و سرور، حاشیه‌ها را به وجود می‌آورند. آیا اینها دلسوز کاراته هستند؟ خدا را شکر این اتفاقات، بهترین معیار برای تشخیص دلسوزان کاراته و آنهایی است که تنها لباس دلسوزی را برتن کرده‌اند. با این حاشیه‌سازی‌ها، چهره واقعی آنها برای جامعه کاراته و مردم عیان می‌شود. آنها هیچ‌گاه دلسوز کاراته نبوده، نیستند و نخواهند بود.

• صحبت‌های پایانی شما؟
- این شرایط به نفع کاراته نیست. از این رو، همه را به خویشتن‌داری و دوستی دعوت می‌کنم تا کاراته‌کشور، مسیر خود را به درستی طی کند. امیدوارم به زودی این شلوغ کاری‌ها و هجمه‌ها، پایان یابد تا در آینده افسوس نخوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز