خبرگزاری کار ایران

قشقاوی:

زیر سوال بردن مذاکره خلاف سیاست نظام است / سیاست امروز نظام مذاکره و تداوم آن است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۵۲۱

حق غنی‌سازی خط قرمز ماست / پشت تلاش ها و دستاوردهای هسته ای، اقدامات فنی و تقدیم شهیدان برای هسته ای شدن است و در حالیکه زیر تهدیدها و تحریم های دشمن قرار گرفته ایم، اما از این دستاورد ملی حمایت می کنیم و ‌کسی نمی تواند این خط قرمز موجود را نقض کند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان داشتن غنی سازی صنعتی را خط قرمز کشورمان دانست و گفت: ‌ این مسئله یک انتظار ملی است.

به گزارش ایلنا، حسن قشقاوی در نشست فرهنگی بسیج اساتید دانشگاه های تهران بزرگ که در دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزارشد به موضوع هسته ای و مذاکرات کشورمان با ۵ + ۱ اشاره کرد و افزود: این مسئله مربع شکل است که باید برای تحلیل آن هر ۴ ضلع را در نظر گرفت.

وی اصل مذاکره و استمرار آن، خطوط قرمزهسته ای، گشایش اقتصادی و دیپلماسی عمومی را ۴ ضلع اساسی تحلیل مسئله هسته ای کشورمان دانست و افزود: ‌اگر این ۴ ضلع با یکدیگر در نظر گرفته نشود به نتیجه نمی رسیم.

قشقاوی افزود: ‌ مذاکره یعنی مسئله هسته ای را با گفتگو و کار دیپلماتیک پیشبرد و شاید نقطه مقابل آن جنگ یا مقاومت منهای مذاکره باشد.

وی به حضور موثر ایران در مذاکرات مربوط به افغانستان و عراق اشاره کرد و گفت: ‌امروز نیز سیاست نظام اصل مذاکره و تداوم آن است و اگر این سیاست تغییرکند نه وزیر و نه هیچ کس دیگری اجازه مذاکره نخواهد داشت.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت امور خارجه گفت: ‌ زیر سوال بردن مذاکره خلاف سیاست نظام است.

قشقاوی خط قرمز هسته ای را ضلع دوم تحلیل مذاکرات دانست و گفت: ‌ پشت تلاش ها و دستاوردهای هسته ای، اقدامات فنی و تقدیم شهیدان برای هسته ای شدن است و در حالیکه زیر تهدیدها و تحریم های دشمن قرار گرفته ایم اما از این دستاورد ملی حمایت می کنیم و ‌کسی نمی تواند این خط قرمز موجود را نقض کند.

وی بیمه شدن کشتی ها، باز شدن ال سی ها و سوئیفت بانکی را از جمله مواردی دانست که باید در مذاکرات محقق شوند.

وی با اشاره به نقد منتقدان گفت: ‌ مقاله هایی را مورد توجه قرار می دهیم که به طور جامع ارزشمند باشد و در کنار انتقاد، پیشنهاد ارائه کند.

قشقاوی تبیین مظلومیت و حقانیت ایران در افکار عمومی جهان را به عنوان دیپلماسی عمومی حائز اهمیت دانست و گفت: ‌ مردم جهان باید به این مسئله واقف شوند که رژیم غاصب صهیونیستی با داشتن صدها بمب اتمی عضو پیمان ام پی تی نیست و در فضای مجازی کمتر از صد خبر درباره نیروگاه های این رژیم وجود ندارد، اما در طرف مقابل کشوری که بمب اتم ندارد، براساس فتوای رهبری بدنبال آن نیست و به اذعان آژانس بین المللی هسته ای فعالیت هایش صلح آمیز بوده و عضو ام پی تی است اما بیش ۲۰ میلیون خبر در خصوص نیروگاه های نطنز و فردو مخابره شده است.

وی گفت: ‌ بسیج دانشگاهی باید نیم نگاهی به دیپلماسی عمومی در جهان داشته باشد چراکه این مسئله منجر به روی کار آمدن سیاستمداران و دیپلماسی سیاسی و رسمی کشورها خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز