خبرگزاری کار ایران

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان خبر داد:

تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در شهرستان‌های گیلان

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۴۳۴

کتابخانه‌های عمومی اعتبار جاری ندارند و از منابع حق عضویت، خیران و… استفاده می‌کنند.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان از تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز به منظور همکاری در تمام امور کتابخانه‌ها در شهرستان‌های این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، هادی بادروح با اشاره به فعالیت ۷۲ کتابخانه عمومی در گیلان اظهار کرد: تعداد ۸۹۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های مذکور موجود است.

وی به عضویت ۵۴ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی گیلان اشاره کرد و افزود: مجموع زیربنای کتابخانه‌های عمومی گیلان ۲۹ هزار مترمربع است.

بادروح منابع، به امانت گرفتن کتاب و زیربنا را از شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی دانست و بیان کرد: سال‌های گذشته شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی گیلان منفی بود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه نیم درصد پرداختی شهرداری‌ها به این اداره کل صد درصد امسال افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: برگزاری جلسه‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی گیلان ۲۴ درصد در سال جاری افزایش داشته است.

وی تامین منابع مالی را از جمله مشکلات کتابخانه‌های عمومی گیلان ذکر کرد و گفت: کتابخانه‌های عمومی اعتبار جاری ندارند و از منابع حق عضویت، خیران و… استفاده می‌کنند.

بادروح حق عضویت کتابخانه‌های عمومی گیلان در روستا‌ها را ۲ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان کرد و یادآور شد: حق عضویت کتابخانه‌های عمومی در شهر‌ها تا ۱۰ هزار تومان متفاوت است، ضمن اینکه در مناسبت‌های مختلف عضویت رایگان است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان با اشاره به اینکه قصد نداریم حق عضویت‌ها را بالا ببریم، خاطرنشان کرد: سال‌های ۸۴ تا ۹۲ مجموع نیم درصد دریافتی از شهرداری‌های گیلان مبلغ هفت میلیارد تومان بود و در مدت هشت سال، تنها سه میلیارد تومان وصول شده است.

وی وصولی نیم‌درصد شهرداری‌های گیلان از ابتدای امسال تاکنون را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مبلغ مذکور ۱۵۰ درصد نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است.

بادروح با بیان اینکه اعتبارات استانی کتابخانه‌های عمومی گیلان در سال‌های گذشته در بد‌ترین وضعیت بود، اظهار کرد: سال گذشته اعتبارات استانی کتابخانه‌های عمومی گیلان ۱۵ درصد تخصیص داده شده بود.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان اعتبارات استانی این نهاد در سال ۹۲ را یک میلیارد تومان خواند و بیان کرد: سال گذشته مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان دریافت کردیم.

وی با اشاره به همکاری فرمانداران در پرداخت اعتبارات استانی به کتابخانه‌های عمومی گیلان، تصریح کرد: شش ماه امسال جذب اعتبارات استانی ۱۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

بادروح همکاری خیران در اداره کتابخانه‌های عمومی را حائز اهمیت دانست و گفت: تابستان امسال خیران کتابخانه‌ساز در گیلان تشکیل شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی گیلان از تشکیل انجمن خیران کتابخانه‌ساز در شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: خیران در تمام امور کتابخانه‌ها همکاری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز