خبرگزاری کار ایران

دراستان زنجان صورت گرفت؛

دیدار فرماندار زنجان با مدیر عامل شرکت آبفای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۲۰۳

مجید فرخی فرماندار شهر زنجان, با علیرضا جزءقاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان دیدار کردند.

فرماندار زنجان, گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه باید از مدارس شروع کنیم واز ابزار تبلیغات محیطی و رسانه جمعی نیز استفاده بهینه صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از زنجان, علیرضا جزءقاسمی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در این دیدار به وضعیت آب شرب و ذخیره آب سد تهم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر وضعیت برداشت سالانه از آب سد تهم ۲۲ میلیون متر مکعب است که اگرهمینطور ادامه پیدا کند تا پایان سال۹۴ حجم ذخیره آب سد به حجم استراتژیک می‌رسد.

وی افزود: در حال حاضرشهر زنجان با کسری ۴۰۰ لیتر در ثانیه مواجه می باشد که سعی داریم با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای رفع این مشکل اقدام کنیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان تصریح کرد: برای رفع مشکل آب شرب زنجان در کوتاه مدت تعداد ۵ حلقه چاه جدید حفر و ۵ حلقه چاه جایگزین خواهد شد و همچنین بازنگری و مهندسی مجدد ۱۸ حلقه چاه موجود درشرق شهر زنجان در دستور کار می باشد که دبی این چاهها ۱۵۰ لیتر در ثانیه افزایش خواهد داشت.

مهندس جزء قاسمی انجام زون بندی شبکه شهر زنجان، تکمیل و تجهیز مخزن ۴ غربی و خط انتقال مخزن ۳ به ۴ همراه با تعدیل فشار از جمله برنامه های میان مدت و راه اندازی مدول دوم تصفیه خانه آب زنجان و ورود آب از سد سهرین از جمله اقدامات برای اجرای برنامه بلند مدت عنوان کرد.

وی افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته سعی خواهیم کرد برای رفع مشکل کمبود آب سد تهم ازمنابع زیرزمینی استفاده کنیم و آب سد را به عنوان ذخیره نگه داریم.

مدیر عامل آبفای استان به میزان برداشت آب سفره های زیر زمینی برای کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: هم اکنون میزان چاه های مجاز و غیرمجاز کشاورزی در استان بیش از ۱۸ هزار حلقه چاه می باشد در حالی که چاه های تامین آب شرب در استان فقط ۱۱۳ حلقه است.

وی در ادامه افزود: بر اساس پیش بینی های کارشناسان اداره هواشناسی وضعیت بارندگی برای سال آینده نرمال خواهد بود و این یعنی تغییر محسوسی برای استان نخواهیم داشت.

فرخی فرماندار زنجان در خصوص اهمیت نهادینه کردن فرهنگ صرفه جویی اشاره کرد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه باید از مدارس شروع کنیم واز ابزار تبلیغات محیطی و رسانه جمعی نیز استفاده بهینه صورت گیرد.

وی در پایان قول مساعدت در خصوص اعتبارات را در خصوص اجرای پروژه های شرکت انجام داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز