خبرگزاری کار ایران

همزمان با سراسر کشور؛

ثبت نام سومین دوره انتخابات کانون مداحان گیلان آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۹۳۲

ثبت نام از کاندیداهای کانون مداحان استان گیلان همزمان با سراسر کشور از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۹ آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از آغاز ثبت‌نام سومین دوره انتخابات کانون مداحان گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت‌ الاسلام والمسلمین سید حسین گلمیرزاده، در همایش توجیهی سومین دوره انتخابات کانون مداحان گیلان ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر اظهار کرد: غدیر عید اکمال دین و اتمام نعمت هاست.

وی با تاکید بر لزوم برگزاری جشن های منسجم و باکیفیت به مناسبت عید غدیر، افزود: غدیر استمرار راه تمام انبیاست، غدیر تنها یک حادثه تاریخی نیست بلکه فرهنگی است که مکتب اسلام و تمام ارزش‌ ‌ها به وسیله آن منتشر گشته است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ابلاغ پیام غدیر با بعثت پیامبر(ص) همراه بود و واقعه غدیر تنها علنی ساختن آن برای عموم بود.

حجت الاسلام گلمیرزاده از آغاز ثبت‌نام سومین دوره انتخابات کانون مداحان گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد و عنوان کرد: ثبت نام از کاندیداهای کانون مداحان استان همزمان با سراسر کشور از روز گذشته آغاز شده و تا ۱۹ آبان ماه سال جاری ادامه دارد.

وی اضافه کرد: محل ثبت‌نام مداحان در شهرستان رشت اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان است، متقاضیان ثبت نام در شهرستان ‌ها نیز می‌ توانند به ستادهای شهرستانی که به این منظور در ادارات کل تبلیغات اسلامی شهرستا ‌ها تشکیل شده مراجعه کنند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه به صورت غیررسمی بیش از ۳ هزار مداح در گیلان فعالیت دارند، گفت: تعداد ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از این مداحان شناسنامه فعالیت در عرصه مداحی دارند.

حجت الاسلام گلمیرزاده تعداد اعضای کانون‌های مداحان استان را در مجموع ۱۱۷ نفر اعلام کرد و گفت: تعداد ۸۴ نفر عضو اصلی و ۳۳ نفر عضو علی‌البدل متشکل از آقایان و بانوان هستند.

وی با اشاره به انتخاب هفت نفر اعضای کانون مداحان در شهرستان‌ها، بیان کرد: تعداد ۵ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند، تعداد اعضای کانون مداحان در رشت با توجه به وسعت و جمعیت ساکن تعداد ۹ نفر است.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ثبت نام شدگان از ۲۰ آبان ماه تا ۲۰ آذر ماه تعیین صلاحیت می‌ شوند، یادآور شد: ۲۱ آذر ماه تا ۱۱ دی ماه امسال به مدت ۲۰ روز تبلیغات مداحان انجام می‌شود.

حجت الاسلام گلمیرزاده با بیان اینکه انتخابات کانون مداحان گیلان ۱۲ دی ماه امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌ شود، اظهار کرد: دوم اسفند ماه امسال کانون جدید مداحان گیلان تشکیل می‌شود.

وی مداحان را از اقشار تاثیرگذار در جامعه عنوان کرد و متذکر شد: مداحان ظرفیت بسیار مناسبی برای ترویج سبک زندگی دینی در جامعه هستند و می‌ توانند به عنوان بازوان توانمند در این عرصه باشند.

معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان از برگزاری دوره آموزشی برای مداحان نوجوان و جوان شهرستان رشت در ابتدای آبان ماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: ساماندهی امور مداحان از وظایف اصلی کانون مداحان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز