خبرگزاری کار ایران

دایی اسطوره ورزش ما است؛

سیاسی: جهانشاهی و رئال هیچ ربطی به هم ندارند / صلاح بدانند این بازی لغو خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۷۴

مکاتبات خود را مستقیم با سران باشگاه رئال انجام دادیم / هیچ‌وقت با جهانشاهی مذاکره نکردیم و تنها در دفتر پرس با وی آشنا شدیم.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: بنده با شخصی به نام جهانشاهی نه ملاقاتی داشتم و نه مذاکره‌ای کردم چرا که وی اصلا هیچ ربطی به باشگاه رئال مادرید ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا سیاسی در نشست خبری عصر امروز خود که در محل باشگاه پرسپولیس برگزار شد در مورد مذاکره با باشگاه رئال مادرید اسپانیا خاطر نشان کرد: ما تنها مذاکرات اولیه را انجام دادیم و هیچ تفاهمی بین ما حاصل نشد.

وی افزود: رئال مادرید پیشنهاد پرداخت ۶ میلیون یورو را داد که قرار شد ۵۰ الی ۶۰ درصد آن را تخفیف بدهند که البته ما بیشتر تقاضای تخفیف کردیم. از این رو رقم قرارداد نهایی تا زمان مشخص شدن روز مسابقه اعلام خواهد شد.

سیاسی در مورد اخبار اخیر در خصوص مذاکره با شخصی به نام جهانشاهی که گفته می‌شود با موصاد اسرائیل در ارتباط است ادامه داد: اولا اینکه ما با مقامات باشگاه رئال مادرید ملاقات داشتیم و با آنها مذاکره کردیم ما هیچ وقت با جهانشاهی مذاکره‌ای نکردیم. وی در دفتر پرز مدیرعامل باشگاه رئال مادرید حضور داشت و ما آنجا با هم آشنا شدیم. او البته از منافع ما حمایت کرد اما ما هیچ مذاکره‌ای با جهانشاهی نداشتیم.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما از سوابق جهانشاهی مطلع بودید یا نه اظهار داشت: بنده سوابق جهانشاهی را نه می‌دانستم و نه می‌دانم. ما در دفتر پرز به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با او صحبت کردیم و ده دقیقه هم در فرودگاه وی را دیدم.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس تصریح کرد: جهانشاهی رابط برگزاری بازی دو تیم پرسپولیس و رئال مادرید نبوده و نیست چون هیچ اطلاعی از فوتبال ندارد هدف او از حضور در دفتر پرز به خاطر فوتبال نبود.

وی یادآور شد: تا آنجا که من اطلاع پیدا کردم جهانشاهی از دوستان نزدیک مدیرعامل باشگاه رئال مادرید است به طوری که همدیگر را به اسم کوچک صدا می‌کردند. او قبل از حضور من در دفتر پرز حضور داشت و بعد هم به اتفاق پرز از دفتر خارج شد.

سیاسی در عین حال یادآور شد: البته بنده از او خواستم به خاطر ایرانی بودنش به انجام شدن کار کمک کند. او حتی کمک زیادی به ما کرد تا بتوانیم مبلغ بیشتری از باشگاه رئال مادرید تخفیف بگیریم.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد برنامه‌های سفر خود به اسپانیا خاطر نشان کرد: ما با مقامات رئال مادرید حول چند محور مذاکره کردیم یکی دیدار دوستانه دو تیم که اواخر مرداد یا اواسط شهریور سال آینده برگزار خواهد شد و از رئال مادرید خواستیم با تمامی ستاره‌هایش به ایران سفر کند حتی از هانتز خواستیم ستاره‌های مصدوم رئال مادرید هم در سفر به ایران حضور داشته باشند.

وی افزود: محور بعدی مذاکرات ما تاسیس آکادمی فوتبال بین دو باشگاه، رد و بدل کردن مربی، آموزش در سطوح پایه و استعدادیابی بود که نهایتا منجر به ترانسفر کردن بازیکنان ایرانی به اسپانیا شود.

سیاسی با اشاره به اینکه مهمترین محور سفر به مادرید استفاده از تجربیات باشگاه رئال در زمینه صنعت و فوتبال بود گفت: آنها دراین بخش پیشرفت زیادی داشته اند و در فوتبال از آب هم کره می‌گیرند. قرار شده است طی چند هفته آینده مذاکرات ادامه یابد و طی آن از مستشاران اقتصادی رئال کمک بگیریم.

سیاسی در خصوص اعتراض نهادهایی همچون بسیج دانشجویی در مورد ملاقات خود با جهانشاهی یادآور شد: وظیفه من این است که شفاف‌سازی کنم اینکه مقامات نظام در قبال این موضوعات حساسیت داشته باشند قابل اعتنا و مهم است اما باید بگویم جهانشاهی هیچ ربطی به باشگاه رئال مادرید و فوتبال ندارد و بنده هیچ صحبتی با وی در مورد بازی نخواهم کرد.

وی ادامه داد: برای ادامه این مذاکرات بسیار جدی هستیم چون یک بحثجدید و جدی را در فوتبال ما باز می‌کند.

رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در مورد هزینه‌های برگزاری بازی پرسپولیس و رئال مادرید گفت: هزینه‌های این مسابقه به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود یکی هزینه‌هایی است که باید با رئال مادرید به توافق برسیم و دیگری انجام مراسم و برگزاری مسابقات است. البته این کار برای باشگاه هم درآمدزایی می‌کند. در مجموع روابط دو باشگاه پرسپولیس و رئال مادرید برای ما اهمیت دارد.

وی در مورد اینکه شورای عالی امنیت ملی با برگزاری این بازی مخالفت کرده تصریح کرد: اگر شورای عالی امنیت ملی و سایر مسئولان نظام حکم به لغو این مسابقه بدهند ما کاملا تابع قانون هستیم.

سیاسی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود به جای برگزاری بازی با رئال مادرید بدهی ۱۰۰ میلیاردی باشگاه پرسپولیس پرداخت می‌شد اظهار داشت: بدهی باشگاه یک چیز است وبازی‌های نمایشی یک موضوع دیگر پرسپولیس تاکنون مسابقه‌ای در سطح تیم رئال مادرید برگزار نکرده است.

وی در باره احتمال بازی علی کریمی مقابل رئال مادرید گفت: اگر کریمی بخواهد بازی کند برای ما افتخار بزرگی است ما حتی در نظر داریم طی مراسمی از وی تجلیل کنیم.

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا راست است که شما ۵ میلیارد تومان پول پرداخت کرده اید تا عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس شوید خاطرنشان کرد: چنین چیزی صحت ندارد البته بعد از حضور من در هیات مدیره مبلغی هزینه‌ کرده‌ام اما ۵ میلیارد تومان نبوده است.
سیاسی همچنین در مورد دخالت‌های خود در تمامی مسائل باشگاه پرسپولیس یادآور شد: تا زمانی که مدیرعامل به صورت قطعی انتخاب شود همکاری هیات مدیره و سرپرست باشگاه بسیار تنگاتنگ خواهد بود. هدف من از ورود به مسائل مختلف باشگاه صرفا حمایت از سرپرست باشگاه است.
رئیس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا در مورد اینکه اگر پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس به میلان ایتالیا سفر کنند تا یک بازی دوستانه با پیشکسوتان تیم آ. ثمیلان انجام دهند آیا علی دایی هم جزو این تیم خواهد بود گفت: دایی اسطوره باشگاه پرسپولیس است و قطعا یکی از انتخاب‌های اصلی ما خواهد بود.

در ادامه این نشست خبری منتقمی سرپرست باشگاه پرسپولیس در واکنش به اخبار اخیر در مورد مذاکره با جهانشاهی گفت: ما هیچ مذاکره‌ای با شخص خاصی نداشته‌ایم. تنها مذاکره‌ای که انجام شد مستقیما با شخص پرز انجام شد که حتی تماس تلفنی هم نداشتیم.

وی افزود: هر گونه اعزام تیم‌ها به خارج از کشور و همچنین حضور تیم‌های خارجی در ایران باید به تایید شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان برسد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد ادامه همکاری‌های این باشگاه با باشگاه‌های خارجی خاطرنشان کرد: وقتی پیشکسوتان باشگاه آ. ثمیلان به ایران آمدند و با پرسپولیس بازی کردند با خاطره‌ای خوش ایران را ترک کردند حتی چند بار مالدینی بابت مهمان نوازی ما تشکر کرد. آنها منتظر پاسخ ما هستند تا پیشکسوتان پرسپولیس به میلان بروند و با آنها بازی کنند. مطمئنا اگرمیزبانی ما خوب نبود آنها بازی برگشت را از ما درخواست نمی‌کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز