خبرگزاری کار ایران

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان خبر داد:

تصویب نهایی پیش نویس سند ملی سالمندان تا دو ماه آینده

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۳۴۰

در این سند حوزه‌های عملکردی مختلفی برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است تا بستر مناسب را برای بهره وری از فرصت‌ها و حمایت‌های قانونی و اجتماعی سالمندان فراهم شود.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان با بیان اینکه۲.۶ میلیون سالمند در کشور داریم، از تصویب نهایی پیش نویس سند ملی سالمندان تا دو ماه آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، صادق رستمی افزود: از مجموع ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سالمند یعنی ۸.۱۹ جمعیت کشور، نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی و یک میلیون و ۵۰۰ نفر هم تحت پوشش و حمایت کمیته امداد هستند.

وی ادامه داد: در سازمان بهزیستی به صورت مستمر و غیر مستمر به این عزیزان خدمات مختلفی نظیر لوازم کمک توانبخشی، نگهداری در مراکز شبانه روزی، خدمات ویزیت در منزل و… ارائه می‌شود و کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز در پرداخت کمک‌های نقدی، غیرنقدی و سایر برنامه‌های رفاهی و اردویی به سالمندان ارائه خدمت می‌کند.

رستمی در ادامه بیان کرد: بحثحمایت‌های اجتماعی و مسئله سالمندان در برنامه‌های سوم و چهارم، و همچنین سیاستهای جمعیتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری بحثتکریم و فرهنگ سازی برای سالمندان و استفاده از تجربه‌های آنها اشاره شده است.

وی ادامه داد: در واقع همه دستگاههای مرتبط و عضو شورای ملی سالمندان در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، رفاهی و سایر جنبه‌های متعدد دیگر برای سالمندان برنامه‌های مختلفی و نقش بسزایی دارند که امیدواریم تا دو ماه آینده سند ملی سالمندان با مشارکت دستگاه‌های عضو شورای ملی سالمندان و جمعیت ملل متحد برای استفاده از تجربیات کشور‌ها نهایی و تصویب خواهد شد.

وی ادامه داد: در این سند حوزه‌های عملکردی مختلفی برای دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است تا بستر مناسب را برای بهره وری از فرصت‌ها و حمایت‌های قانونی و اجتماعی سالمندان فراهم شود و با تصویب این سند بتوانیم حمایت‌های اعتباری را نیز انجام دهیم.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان در پایان اظهارکرد: پیش نویس سند ملی سالمندان با مشارکت دستگاهی مختلف سازمانهای مردم نهاد، کار‌شناسان، حمایت و پوشش سازمان بهزیستی آماده و تا دو ماه آینده به تصویب نهایی خواهد رسید که با تصویب آن سالمندان تحت نظر حمایت‌های بیشتری قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز