خبرگزاری کار ایران

تقاضای گاز ترکیه ۳ برابر شده است / تقاضا از گازپروم برای کاهش قیمت

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۷۰

ترکیه از گازپروم خواسته تا قیمت گاز را کاهش دهد، با این حال بلافاصله مشخص نشده است که این شرکت روسی با کاهش قیمت موافقت کرده باشد.

شرکت تولیدکننده گاز طبیعی گازپروم روسیه اعلام کرد که جریان گاز انتقالی به ترکیه در سال جاری با ثبت حد نصاب تازه‌ای به ٣٠ میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد.

به گزارش ایلنا و به نقل از رویترز، گازپروم اعلام کرد که در پی افزایش تقاضا، انتقال گاز به ترکیه در سال جاری به ٣٠ میلیارد متر مکعب می‌رسد که در مقایسه با انتقال ۲۵.۶ میلیارد مترمکعبی گاز در سال ٢٠١٣ میلادی حد نصاب تازه‌ای را ثبت می‌کند.

گازپروم همچنین افزود که به منظور افزایش ظرفیت خط لوله گاز زیر دریایی بلو استریم از ١۶ میلیارد به ١٩ میلیارد متر مکعب با ترکیه به توافق رسیده است.

تقاضای گازی ترکیه از سال ٢٠٠٠ میلادی تاکنون سه برابر شده و به ۴٧ میلیارد مترمکعب رسیده است و انتظار می‌رود که با رشد اقتصادی و جمعیت این کشور، میزان تقاضای گازی آن نیز افزایش یابد. لایحه انرژی ترکیه در حدود ۶٠ میلیارد دلار در سال است.

بر اساس این گزارش، ترکیه از گازپروم خواسته تا قیمت گاز را کاهش دهد، با این حال بلافاصله مشخص نشده است که این شرکت روسی با کاهش قیمت موافقت کرده باشد.

افزایش تقاضای ترکیه، دومین مصرف کننده بزرگ گاز روسیه پس از آلمان، در حالی صورت پذیرفت که این کشور در پروژه خط لوله گاز زیر دریایی ساوثاستریم به اروپا با گازپروم همکاری کرده است.

بنابراین گزارش، بدلیل نقش آفرینی مسکو در درگیریهای کی یف، آینده این خط لوله دو هزار و ۴٠٠ کیلومتری که از روسیه آغاز و از مسیر دریای سیاه به بلغارستان و از آنجا به اتحادیه اروپا به غیر از اوکراین کشیده می‌شود، در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز