خبرگزاری کار ایران

در شانزدهمین روز اعتصاب اعلام شد:

فرصت سه روزه کارگران کاشی گیلانا برای پرداخت مطالبات‌‌شان

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۵۵

«کارگران کاشی گیلانا در شانزدهمین روز اعتصاب می‌گویند در صورتی که راجع به مطالبات‌ معوقه‌شان تا دوشنبه هفته آینده(۱۴ مهر) تصمیمی گرفته نشود، اعتراض صنفی‌ خود را به شیوه دیگری ادامه خواهند داد.»

کارگران کاشی گیلانا در شانزدهمین روز اعتصاب می‌گویند در صورتی که راجع به مطالبات‌ معوقه‌شان تا دوشنبه هفته آینده(۱۴ مهر) تصمیمی گرفته نشود، اعتراض صنفی‌ خود را به شیوه دیگری ادامه خواهند داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراض صنفی ۱۶۰ کارگر کاشی گیلانا در حالی به شانزدهمین روز متوالی وارد شده است که هیچ یک از مقامات دولتی شهرستان رودبار تا امروز به مطالبات کارگران اعتصابی پاسخ مشخصی نداده‌اند.

کارگران اعتصابی به تعویق ۱۶ ماهه حقوق‌ در فاصله زمانی ۵ سال گذشته(از ۸۸ تاکنون) و پرداخت نشدن حداقل ۳۰ ماه از حق بیمه‌شان‌ معترض‌اند.

در همین رابطه، یکی از کارگران به ایلنا گفت: کارگران از مسولان دولتی شهرستان برای رسیدگی کردن به مطالبات‌شان ناامید شده‌اند. ما اعتراض صنفی را شنبه هم ادامه می‌دهیم و در صورتی که تا دوشنبه(پایان تعطیلات) اتفاق جدیدی نیافتد، شیوه دیگری را برای پیگیری مطالبات‌مان در پیش خواهیم گرفت.

او در ادامه بیان کرد: قرار است طی روزهای آینده جلساتی میان مدیرعامل جدید و سهامدارن کارخانه برگزار شود تا درباره واگذاری سهام این کارخانه به مدیرعامل جدید تصمیمی گیری شود.

او در عین حال با انتقاد از اصرار مقامات دولتی شهرستان رودبار بر انجام این واگذاری، گفت: حدود ۵ ماه است که فعالیت کارخانه کاشی گیلانا با مدیرعامل جدید از سر گرفته شده است اما او در طول این مدت حقوق کارگران را به صورت علی‌الحساب ماهی ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان واریز کرده است.

این کارگر ناراضی در ادامه گفت: مدیرعاملی که به تعهداتش در پرداخت مطالبات قبلی کارگران پایبند نیست و نتوانسته حقوق آنان را در دوره مدیریتش پرداخت کند، چگونه از عهده اداره این واحد تولیدی بر خواهد آمد؟

گفتنی است کارگران کاشی گیلانا پیش تر به ایلناگفته بودند: یکی از مشکلات کارگران با کارفرمای جدید توهین‌های کلامی مکرر او به کارگران است که کارگران را با اسامی حیوانات صدا می‌زند.

این در حالی است که کارفرمای سابق کارخانه کاشی گیلانا نیز در پی شکایت کارگران مبنی بر عدم پرداخت حقوق و بیمه با حکم مراجع قانونی شهرستان رودبار در آبان ماه سال گذشته بازداشت شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز