خبرگزاری کار ایران

تعامل خانه‌سینما با وزیر بهداشت برای همکاری‌های سینمایی؛

عیاری آثار جدیدی در زمینه بهداشت بسازد

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۴۱۰

امروز با معضلات اجتماعی بسیاری در جامعه روبرو هستیم که می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای سینما داشته باشد اما نباید فراموش کرد که این جذابیت‌ها، تاریخ مصرف مشخصی دارند.

مدیرعامل خانه سینما معتقد است که وزرا باید برای آینده کاری خود یک برنامه ۱۰ ساله داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمدمهدی عسگرپور؛ شب گذشته(چهار شنبه ۹مهرماه) در دیدار جمعی از سینماگران با وزیر بهداشت در خانه سینما گفت: امروز با معضلات اجتماعی بسیاری در جامعه مواجه هستیم که می‌تواند جذابیت‌های زیادی برای سینما داشته باشد. اما نباید فراموش کرد که این جذابیت‌ها، تاریخ مصرف مشخصی دارند و سینما با توجه به شرایط سخت تولید ممکن است امروز در رابطه با موضوعی صحبت کند و تولید آن به یک دهه بعد برسد. زمانی که این موضوع برای جامعه دیگر جذابیت ندارد.

وی با تشکر از حضور وزیر بهداشت در خانه سینما و همچنین تلاش دولت برای ایجاد رابطه با صنوف سینمایی گفت: اعضائ هیات دولت دولت تلاش کردند رابطه خوبی با اصناف سینمای ایران داشته باشند که برخی از این روابط به ایجاد اتفاقات خوبی در سینما منجر شده است.

وی ادامه داد: همه ما دوست داریم تا از زبان وزیر یک وزارتخانه بشنویم که استراتژی مناسبی برای ۱۰ سال آینده و منطبق با واقعیت‌های جامعه در دستور کارشان قرار گیرد.

عسگرپور با اشاره به اینکه هاشمی وزیر بهداشت یکی از محبوبترین وزرای دولت است؛ گفت: امیدوارم این نوع جلسات منجر به یک مسئله علمی و مشخص شود تا سال آینده بتوانیم ارزیابی مناسبی در این زمینه داشته باشیم و بگوییم چه کارهایی کرده‌ایم.

فرهاد توحیدی(سخنگو و رییس هیات مدیره خانه سینما) نیز با اشاره به وضعیت سینما در روزهای گذشته گفت: امروز گروهی از دوستان حرف‌هایی زدند و فضایی ساخته شد که در آن برخی از دوستان که مایه مباهات و افتخار سینمای ایران هستند با الفاظ سختی نواخته شدند که از آن جمله می‌توان به کیانوش عیاری اشاره کرد.

وی ادامه داد: اگر یک هنرمند و سینماگر وجود دارد که پیوند و پلی بین سینما و جامعه پزشکی زده است؛ کیانوش عیاری خالق سریال روزگار قریب است کسی که این مرد بزرگ حوزه بهداشت کشور را به عنوان یک قهرمان ملی به جامعه ۷۰ میلیونی کشور معرفی کرد.

وزیر بهداشت نیز با تایید سخنان فرهاد توحیدی و با اشاره به دو فیلم بودن یا نبودن و سریال روزگار قریب گفت: از کیانوش عیاری می‌خواهم که آثار جدیدی را در زمینه بهداشت و حوزه سلامت تولید کند.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در حوزه بهداشت و درمان مشکلات زیادی وجود دارد اما خوشحالم که با انتخاب مردم، آقای روحانی مدیریت دولتی را در دست گرفت که سلامت یکی از سه اولویت اصلی این دولت است. سلامت درکنار امنیت و اقتصاد اولویت اصلی دولت روحانی است.

وزیر بهداشت گفت: طی یک سال گذشته دولت تصمیم‌های خوبی گرفته و رضایتمندی را در مردم ایجاد کرده است که امیدوارم قدم‌های بعدی‌مان هم در همین راستا باشد. ما می‌توانیم جلسات علمی با سینماگران برپا کنیم و بحث‌های علمی و اطلاع‌رسانی مناسبی در حوزه‌های مختلف داشته باشیم. به خاطر دارم سالها پیش سریال با نام «خط قرمز» با موضوع ایدز ساخته شد که تاثیر بسیاری در جامعه داشت.

هاشمی با اشاره به اینکه بسیاری از بیماری‌ها مانند ایدز نیاز به فرهنگسازی در جامعه دارد؛ گفت: در زمینه آموزش و انتقال مطالب از طریق فرهنگ و هنر بعداز خدا امیدم به آقای ایازی است که با تعامل و ایجاد زمینه‌های کاری با سینماگران می‌توانیم به نتایج خوبی برسیم.

وی نقش سینما را بسیار مهم دانست و افزود: ۸۰ درصد از سلامت مردم جامعه به سایر بخش‌ها ازجمله فرهنگ مربوط می‌شود اگر مردم خودشان نخواهند هیچکدام از دستگاه‌ها نمی‌توانند در زمینه سلامت به آنها کمک کنند. ارتباط حوزه کاری سینما و بهداشت در هم تنیده شده است و ما در بخش بهداشت نیازمند کمک اهالی فرهنگ و هنر هستیم. متاسفانه در ایران ۶۰ درصد مرگ مردم به خاطر سوءرفتار در زندگی شخصی و فردیشان است. مانند مرگ در رانندگی که ۱۱ درصد مرگ‌های جامعه را به خود اختصاص داده است.

کیانوش عیاری نیز با تشکر از توحیدی و وزیر بهداشت گفت: من فیلم بودن یا نبودن در سال ۷۲ ساختم آن زمان فکر می‌کردم که چیزهای مهمتری برای پیوند قلب در جامعه ما وجود دارد و آنهم نوع نگاهی است که بین خانواده اهداکننده و گیرنده به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: بعداز ساخت این فیلم دکتر ماندگار به من گفت نکات مهمی درباره مسئله اهدای پیوند قلب از طریق ساخت این فیلم به مردم داده شده است. بعداز آن فیلم سینمایی بیدار شو آرزو را با موضوع زلزله بم ساختم که متاسفانه فرصتی برای نمایش آن بوجود نیامد.

سیدهادی ایازی(قائم‌مقام وزیر بهداشت) نیز طی سخنانی گفت: در جامعه ما اعتماد نسبت به پزشکان و پرستاران وجود دارد. خیلی مهم است این اعتماد در آثار هنری خودمان از بین نرود و تقویت شود.

ایازی ادامه داد: یکی از بیمارستان‌های خصوصی که طرف قرارداد ماست را به عنوان بیمارستان خاص هنرمندان درنظر می‌گیریم و هر هنرمندی که توسط خانه‌سینما معرفی شود؛ در این بیمارستان درمان خواهد شد. علاوه بر آن خانه‌سینما برنامه ای را برای چکاب جامعه سینمایی ارائه دهد تا ما آن را انجام دهیم.

مجید برزگر، غلامرضا موسوی، علی دهکردی، شادمر راستین و امیر اثباتی نیز طی سخنان کوتاهی درباره مسائل مختلفی همچون تغیر نام بیمارستان‌ها به شفاخانه، لزوم حمایت وزارت بهداشت از ساخت فیلم با موضوع بهداشت و آگاهی دادن به جامعه از طریق سینما درباره مسائل بهداشتی و پزشکی صحبت کردند.

در این مراسم، احمدرضا درویش، کیانوش عیاری، امیر اثباتی، شادمهر راستین، هنگامه قاضیانی، علی دهکردی، غلامرضا موسوی، ابراهیم مختاری، هارون یاشایایی، جهانگیر کوثری، حسن پورشیرازی و رضا ناجی حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز