خبرگزاری کار ایران

در نیمه نخست سال جاری؛

بیش از ۴۰۰ هزار مسافر و گردشگر در استان سمنان اقامت کردند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۵۴

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از اقامت بیش از ۴۰۰ هزار مسافر در استان سمنان از ابتدای سالجاری تا کنون خبر داد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان اظهار داشت: بر اساس آمار موجود در نیمه نخست امسال ۴۱۵ هزار و ۴۴۷ مسافر و گردشگر در این استان اقامت کردند.

به گزارش ایلنا، مریم سلمانیان افزود: ۷۰ هزار نفر از این تعداد در هتل، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر و اماکن اقامتی خصوصی و استیجاری، بیش از ۱۲ هزار نفر در کمپ‌های موقت و بیش از ۱۴۱ هزار نفر نیز در کلاس‌های مدارس استان سمنان اقامت کردند.

سلمانیان گفت: ۱۹۲ هزار نفر از این تعداد نیز در سایر مراکز اقامتی شامل مهمانسرای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی و… اقامت کردند.

وی با اشاره به بازدید بیش از ۴۵۸ هزار مسافر و گردشگر از موزه‌ها، مراکز تاریخی، تفریحی و توریستی استان سمنان در شش ماهه نخست امسال، اظهار داشت: ۵۷۱ گردشگر خارجی نیز در این مدت در استان اقامت داشتند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از انجام یک هزار و ۵۰۰ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان سمنان در این مدت خبر داد و گفت: بر اساس بازدید‌ها، ۹ مرکز اقامتی، دو دفتر خدمات مسافرتی و سه مرکز پذیرایی تشویق شدند.

وی گفت: بازدیدهای انجام شده منجر به ارائه ۷۳ مورد تذکر، ۴۱ مورد اخطار کتبی و تعطیل شدن یک مرکز پذیرایی شد.

استان سمنان به دلیل قرار داشتن در مسیر زائران حرم مطهر امام رضا(ع) محل عبور سالانه بیش از ۱۵ تا ۲۰ میلیون گردشگر است، این استان دارای بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده است و تا کنون ۷۱۱ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی آن به ثبت ملی رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز