خبرگزاری کار ایران

در اتاق بازرگانی البرز صورت گرفت:

برگزاری سومین نشست هم اندیشی توسعه ارتباط و همکاری صنعت و دانشگاه

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۳۲۳

همایش ملی تعامل بین دانشگاه و صنعت با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم در جهت تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنعت در بهمن ماه سال جاری در استان البرز برگزار خواهد شد.

اتاق بازرگانی البرز میزبان جمعی از مدیران و روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی به منظور فراهم کردن مقدمات برگزاری سومین همایش ارتباط صنعت و دانشگاه بود.

به گزارش ایلنا در کرج، در این نشست که رییس و اعضای هیات رییسه اتاق و جمعی از مدیران ارشد واحدهای تولیدی و صنعتی و روسای دانشگاه‌ها حضور داشتند، بر ضرورت همکاری نزدیک بین دانشگاه و صنعت تاکید شد.

«حسین طوسی»، رییس اتاق بازرگانی البرز، در این نشست گفت: همایش ملی تعامل بین دانشگاه و صنعت با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم در جهت تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنعت در بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

رییس پارلمان بخش خصوصی استان البرز در رابطه با پتانسیل‌های استان در حوزه صنعت ابراز کرد: در استان البرز ظرفیت‌های بسیار وسیعی در حوزه صنعت وجود دارد به این دلیل که صنایع برجسته و مطرحی در استان فعالیت می‌کنند. برای استفاده از این ظرفیت‌ها باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود تا ضمن استفاده بهینه، بتوان به سمت و سوی ارتباط عملی و کاربردی بین صنعت و دانشگاه حرکت کرد.

رییس پارلمان بخش خصوصی ادامه داد: استان البرز با داشتن مراکز علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی ظرفیت بالایی برای برگزاری موفق این همایش داراست.

عضو هیات رییسه اتاق بازرگانی البرز نیز در این نشست گفت: طی سال‌های اخیر شعارهای زیبا در خصوص ضرورت ارتباط نزدیک دانشگاه با صنعت مطرح شده است اما تاکنون بخش مهمی از این شعار‌ها به حیطه عمل درنیامده است.

«محمد باقر رضوی تقوی» در ادامه افزود: در صورتی ارتباط دانشگاه با صنعت به نحوه مطلوب برقرار خواهد شد که آموزش عالی نیروهای تربیت کنند که صنایع مختلف نیازمند آن نیرو‌ها باشد.

وی اظهار داشت: در شرایطی که همه ساله صد‌ها دانشجو در رشته‌های مختلف فارغ التحصیل می‌شوند بخش تولید بعضا با کمبود نیروی دانش آموخته‌های مرتبط با صنایع مواجه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل کمبود نیروی ماهر تعدادی از واحد‌های صنعتی این استان اقدام به راه اندازی مراکز علمی کاربردی در کنار صنایع خود کرده‌اند که بتوانند نیروهای متخصص خود را تامین کنند.

رضوی افزود: اگر بتوانیم ارتباط اصولی بین دانشگاه و صنعت برقرار کنیم دیگر با مشکل کمبود نیروی ماهر در واحدهای تولیدی روبرو نخواهیم بود و می‌توانیم در مسیر توسعه اقتصادی کشور نیز گام برداریم.

در ادامه این نشست دبیرخانه و شورای سیاست گذاری این همایش با حضور ۱۱ نهاد دانشگاهی وپژوهشی و چهار واحد صنعتی بزرگ این استان تشکیل شد.

اولین و دومین همایش «تعامل بین دانشگاه و صنعت» به ترتیب در یزد و کرمان با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران برگزار شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز