خبرگزاری کار ایران

برگزاری مانور مواجهه با زلزله و پارگی شبکه گاز گرگان

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۹۱۸

در این مانور فرضی نیروهای امداد و نجات در زمان تعیین شده وارد عمل شده و ضمن انجام امورات مربوطه در زمان وقوع زلزله احتمالی، فوران گازی که در اثر پارگی شبکه بوجود آمده بود را نیز مهار کردند.

واحد بهداشت، ایمنی، محیط زیست و پدافند غیرعامل گاز گلستان با همکاری واحد‌های مختلف شرکت و سازمان‌های مرتبط در زمینه مدیریت بحران، مانور مواجهه با زلزله و پارگی شبکه گاز در شهرستان گرگان را برگزار کرد.

به گزارش ایلنا از گرگان، باقر باقری گفت: در این مانور نیروهای امداد و عملیات گاز استان با حضور تعدادی از تیمهای عملیاتی و سازمان آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی و اورژانس و پیمانکاران بخش خصوص با اجرای عملیات تعمیراتی و امداد و نجات در شرایط بحرانی همچون وقوع زلزله و پارگی شبکه گاز، آمادگی خود را برای مواجهه ناشی از این پدیده به نمایش گذاشتند.

رئیس امور HSE گاز گلستان افزود: در این مانور فرضی نیروهای امداد و نجات در زمان تعیین شده وارد عمل شده و ضمن انجام امورات مربوطه در زمان وقوع زلزله احتمالی، فوران گازی که در اثر پارگی شبکه بوجود آمده بود را نیز مهار کردند.

باقری افزود: یکی از دغدغه‌ها و چالش‌های این شرکت حفظ و پایداری شبکه‌های گاز است که بدین منظور علاوه بر اجرای برنامه‌های پیشگیرانه، آمادگی حضور به موقع در محل برای اطفای حریق و جلوگیری از نشت و رفع مشکل پارگی لوله‌های گاز و پیگیری از حوادثاحتمالی بعدی نیز امری ضروریست که باید مورد توجه قرار گیرد.

او اظهار کرد: شرکت گاز استان گلستان این مانور را در راستای برنامه‌های از پیش تعیین شده و با هدف حصول اطمینان از دستیابی به سطح بالای آمادگی، افزایش سرعت عمل در مواجهه باحوادثغیر مترقبه طبیعی و غیرطبیعی، جلوگیری از گسترش وضعیت اضطراری به جامعه و واکنش در شرایط اضطراری در هنگام بروز نشتی و پارگی شبکه گاز برگزار کرد.

باقری بیان کرد: در همین راستا گروه تعمیراتی و عملیات شرکت بلافاصله به محل اعزام شدند و پس از بررسی وضعیت موجود به دلیل پارگی خط و نشت شدید گاز، اعلام وضعیت اضطراری کرده وجهت مرتفع کردن مشکلات حادثشده وارد عمل شدند.

رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست، پدافندغیرعامل گاز گلستان در خاتمه گفت: خوشبختانه در این مانور فرضی تمام نیروهای تعمیراتی و عملیاتی و امداد و نجات با تمام توان آمادگی خود را در معرض نمایش قرار دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز