خبرگزاری کار ایران

در آستانه عید سعید قربان اعلام شد؛

کشارگاه‎ها تنها مکان‎های مجاز برای ذبح دام در خراسان‎رضوی

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۸۰

برای جلوگیری از کشتار دام‌ها در عید قربان در سطح شهر، تمامی مجموعه‌های خیریه موظفند این موضوع را به سمت کشتارگاه‌ اصلی هدایت کنند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: کشتار دام در معابر عمومی و در مکان‌های فاقد نظارت بهداشتی در عید قربان ممنوع بوده و برابر قوانین قابل پیگرد است.

به گزارش ایلنا از مشهد، سید مجتبی علوی‌مقدم، در کارگروه ساماندهی امور کشتارگاه‎های دام استان، افزود: برای جلوگیری از کشتار دام‌ها در عید قربان در سطح شهر، تمامی مجموعه‌های خیریه موظفند این موضوع را به سمت کشتارگاه‌ اصلی هدایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام کشتار ایمن و سالم در سطح شهر و استان ابلاغیه‌های لازم صادر شده تا کشتار روز عید قربان به نحو احسن انجام شود.

علوی‌مقدم از پیش‎بینی ذبح بالغ بر پنج هزار رأس دام همزمان با عید قربان در سطح شهر مشهد خبر داد و افزود: این رقم با توجه به میزان استقبال مردم ممکن است بیشتر شود.

وی از کشتارگاه صنعتی مشهد به عنوان مهمترین مکان برای کشتار ایمن و با نظارت در سطح شهر نام برد و تصریح کرد: برای خیریه‌هایی که ذبح زیادی را در دستور کار دارند نیز به صورت موقت اکیپ‌های سیار کشتارگاه با همکاری دامپزشکی، شهرداری و شبکه بهداشت در نظر گرفته شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی با اشاره به وجود ۳۸ کشتارگاه دام در سطح استان گفت: از این تعداد تنها سه کشتارگاه صنعتی بوده و مابقی به صورت سنتی فعالیت می‌کنند.

علوی ادامه داد: به دنبال این هستیم که با جانمایی توسط اداره کل دامپزشکی کشتارگاه‌های صنعتی را به صورت منطقه‌ای در سطح استان ایجاد کنیم تا کشتاری ایمن و سالم در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه امکانات لازم برای انجام وظیفه‌ای قابل قبول در کشتار دام‌های مربوط به عید قربان فراهم شده، افزود: در سه عید بزرگی که پشت سر گذاشتیم در این زمینه مشکلی مشاهده نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز