خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران سفت کار شهریار:

توقف بیمه کارگران ساختمانی خلاف قانون است

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۹۷۵

«ایرادات شورای نگهبان به اصلاحیه اخیر قانون بیمه کارگران ساختمانی مورد تایید انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی است و در این راستا از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نسبت به اصلاح مصوبه مورد نظر اقدام کنند».

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارگران بنایان سفت کار شهرستان شهریار با انتقاد از توقف بیمه کارگران ساختمانی گفت: با گذشت ۶ ماه از سال ۹۳ سازمان تامین اجتماعی قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی را متوقف و اجرا نکرده است.

«کاظم احمدیان» با بیان این مطلب به خبرنگار ایلنا افزود: مطابق قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی مصوب ۹/۸ / ۱۳۸۶ و ماده ۵ اصلاحی این قانون مصوب ۱۴/۱۲ / ۱۳۸۷ مجلس شورای اسلامی و نیز برابر آیین نامه اجرایی مواد ۳ و ۵ قانون فوق سازمان تامین اجتماعی مکلف است سالانه ۲۰۰ هزار نفر کارگر ساختمانی را در سراسر کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی قرار دهد.

وی با بیان اینکه به تازگی مجلس شورای اسلامی طی مصوبه تغییراتی در قانون بیمه اجتماعی کارگران ساختمانی اعمال کرد که با مخالفت شورای نگهبان مواجه شد، افزود: ایرادات شورای نگهبان مورد تایید انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی است و در این راستا از نمایندگان مجلس می‌خواهیم نسبت به اصلاح مصوبه مورد نظر اقدام کنند.

وی همچنین در پاسخ به گفته‌های معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی مبنی بر اینکه ارائه خدمات بیمه‌ای این سازمان به کارگران ساختمانی جدید تا زمان تعیین تکلیف اصلاحیه قانون بیمه کارگران ساختمانی در شورای نگهبان متوقف خواهد شد، گفت: توقف روند بیمه کارگران ساختمانی یک اقدام خلاف قانون است که در صورت ادامه یافتن باید برای ابطال آن اقدام کرد.

وی گفت: درست نیست که مسئولان سازمان تامین اجتماعی با تفسیرهای سلیقه‌ای از قانون مانع از برخورداری کارگران ساختمانی از مزایای بیمه‌های اجتماعی شوند.

احمدیان در پایان از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست تا به سهم خود اجرای بیمه اجباری کارگران ساختمانی را به سازمان تامین اجتماعی یادآور شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز