خبرگزاری کار ایران

فاطمه رهبر در گفت‌وگو با ایلنا:

تذکر لسانی نیازی به مجوز وزارت کشور ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۷۷۸

نماینده زن مجلس معتقد است که برخی از فعالیت هایی که در قالب تشکل های مردمی چهره به چهره و در جهت امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد نیاز به مجوز ندارد و بهتر است که ببینیم هدف انصار حزب الله از این اعلام عمومی برای مبارزه با بدحجابی چه بوده است.

نماینده زن مجلس معتقد است که برخی از فعالیت‌هایی که در قالب تشکل‌های مردمی چهره به چهره و در جهت امر به معروف و نهی از منکر صورت می‌گیرد نیاز به مجوز ندارد و بهتر است که ببینیم هدف انصار حزب الله از این اعلام عمومی برای مبارزه با بدحجابی چه بوده است.

فاطمه رهبر نماینده تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا و در پاسخ به این سوال که با وجود مخالفت وزارت کشور با فعالیت انصار حزب‌الله برای مبارزه با بدحجابی آیا این کار را قانونی می‌دانید یا خیر؟ گفت: این موضوع را در حد یک خبر شنیده‌ام. در وهله اول باید به صحت و سقم اظهارات اخیر پی ببریم و البته باید در نظر داشته باشیم که هرگونه تجمع و فعالیتی نیاز به
مجوز دارد.

وی در ادامه افزود: این درست است که هر فعالیتی در سطح شهر اگر بخواهد اتفاق بیفتد حتما باید از مراجع ذی صلاح مجوز داشته باشد اما اگر برخی از فعالیت‌ها در قالب تشکل‌های مردمی چهره به چهره و در جهت امر به معروف و نهی از منکر صورت بگیرد نیازی به مجوز ندارد.

عضو فراکسیون زنان و شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: وظیفه هر مسلمان و شهروند است که اگر مورد خاصی که نیاز به تذکر دارد را در سطح شهر مشاهده کرد تذکر لسانی دهد. همانطور که در فروع دین ما آمده وظیفه هر مسلمانی است که در مواردی که شامل امر به معروف و نهی از منکر می‌شود تذکر دهد و فکر نمی‌کنم این مورد دیگر نیازی به مجوز داشته باشد.

رهبر گفت: به غیر از تذکر لسانی اگر قرار باشد برخوردهایی صورت بگیرد ویا تجمعات و گروه‌هایی تشکیل شود که پا را فرا‌تر از تذکر گذارد قطعا نیاز به این است که وزارت کشور مجوز دهد اما باید منتظر بمانیم و ببینیم هدف و شیوه کار چیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز