خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمان؛

لزوم تثبیت امنیت پایدار در شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۶۳

یکی از دغدغه‌های اصلی اعضای شورای تامین استان، ایجاد امنیت پایدار است.

حجت الاسلام والمسلمین «علی توکلی» اظهارداشت: یکی از اقداماتی که در راستای امنیت پایدار استان به کار بردیم، اعطای امان نامه به مجرمان و متخلفان تحت تعقیب و متواری است.

به گزارش ایلنا از کرمان، وی افزود: نظام اسلامی در نظر دارد به افرادی که به اتهام جرایم مرتبط با امنیت اجتماعی و سیاسی کشور متواری هستند و دستگیر نشده‌اند، ارفاقاتی را اعمال کند.

حجت الاسلام توکلی بیان داشت: نظام مقدس اسلامی به منظور تثبیت امنیت پایدار در غرب و شرق کشور و به منظور کمک به افراد نادم و پشیمان تصمیم گرفته به مجرمان از جمله قاچاقچیان عمده مواد مخدر و محاربان و اشرار، امان نامه اعطا کند.

نماینده عالی قوه قضاییه دراستان کرمان درباره نحوه اعطای امان نامه، عنوان کرد: این افراد چنانچه خود را به یکی از مراکز قضایی، انتظامی، امنیتی، اجرایی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و شوراهای اسلامی معرفی کنند، این نهاد‌ها وظیفه دارند آنان را برای سیر مراحل قانونی به اداره اطلاعات محل خود معرفی کنند.

علی توکلی ادامه داد: اداره اطلاعات ضمن جمع آوری اطلاعات از فرد متقاضی، تامین و استعلام از مراجعی که در قانون مشخص شده به طور موقت گواهی و دستور می‌دهد و در ‌‌نهایت پرونده او در کمیسیون مرکزی امان نامه که در مرکز استان و به ریاست استاندار تشکیل می‌شود مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه واجد شرایط باشد به او امان نامه اعطا می‌شود.

این مقام قضایی تاکید کرد: داشتن این امان نامه به معنای اغماض نظام از تمام جرایم ارتکابی این فرد و مشروط به آن است که شاکی خصوصی نداشه باشد و اگر شاکی دارد نیز باید رضایت او را اخذ کرده باشد.

وی گفت: چنانچه نیروهای انتظامی و امنیتی را مورد تهاجم و قتل قرار داده باشد گرفتن رضایت آن‌ها نیز الزامی است.

وی بیان کرد: این فرد به عنوان یک شهروند عادی می‌تواند به زندگی عادی ادامه دهد و تمام جرایم گذشته او در این حوزه پاک می‌شود اما در این مدت اگر جرم جدیدی مرتکب شد به‌‌ همان جرم رسیدگی می‌شود و جرایم قبلی مورد توجه قرار نخواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز