خبرگزاری کار ایران

استاندار خراسان شمالی:

کمک ۱۱۰ میلیاردی به شرکت آب منطقه‌ای برای آبگیری دو سد مرزی استان خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۰۹۶

در پی خشکسالی چندساله و خشک شدن آب سدهای استان، در راستای بهبود وضعیت موجود این میزان اعتبار مساعدت شده است.

سید علی اکبر پرویزی شرایط امروز مسکن مهر را در کشور مطلوب ندانست و گفت: ۸۰ درصد امکانی که برای این پروژه در سطح استان‌ها در نظر گرفته شده، فاقد کارشناسی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد، استاندار خراسان شمالی از توافقنامهٔ دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز با مسکن شهر سازی خبرداد و گفت: یک نوع مراتبی ایجاد شده تاطلب این شرکت‌ها در پروژه‌های مسکن مهر با دریافت زمین رایگان از مسکن و شهرسازی اعمال شود.

وی افزایش سقف وام‌های مسکن مهر را مشکل گشای بخشی از پروژه‌های مسکن مهر دانست و اظهار کرد: پبشنهاد شده به بانک مرکزی تا افرادی که وام نهایی نگرفتند وام‌های آن‌ها تا ۲۵ میلیون تومان افزایش داده شود و وام‌های ۲۵ میلیونی به ۳۰ میلیون تومان افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۹ هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر در استان در دولت گذشته شروع شد و تاکنون ۱۵ هزار واحد آن به متقاضیان تحویل داده شده و مابقی در دست اجراست.

کمک ۱۱۰ میلیارد تومانی به شرکت آب منطقه‌ای برای آبگیری دو سد

مقام عالی دولت در استان در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره توقف پل تقاطع غیر همسطح چهار راه شهدا یادآورشد: در حال حاضر این پل یک معضل اساسی برای مردم بجنورد و مسئولین شده است که روی اصل آن ایراتی است که قابل برگشت نیست.

پرویزی از چالش به وجود آمده بین پیمانکار پروژه و شهرداری گفت: این چالش به حدی رسیده است که سازمان بازرسی و دیوان وارد این قضیه شدند.

وی افزود: درهمین رابطه منابع مالی خوبی به شهرداری بجنورد کمک شده که درصورت توافق بین پیمانکار و شهرداری این پروژه ظرف کمتر از ۶ ماه به بهره برداری می‌رسد.

وصول طلب ۲۸ میلیارد تومانی پیمانکار جاده گلستان به بجنورد

استاندارخراسان شمالی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با وضعیت جاده بجنورد به گلستان معروف به جاده مرگ گفت: آغاز عملیات محور این جاده از سال ۸۶ بوده که متاسفانه تا سال ۹۲ نیز اقدامات خوبی به وقوع نپیوسته است.

وی افزود: این درحالی است که طی ۷-۸ ماه گذشته در دولت یازدهم ۲۸ میلیارد تومان طلب پیمانکار وصول شد.

وی تصریح کرد: اولویت کار، این پروژه اتمام عملیات ۱۴۰ کیلومتر از ۱۵۵ کیلومتر این مسیر است و برای ۱۵ کیلومتر باقی مانده آنکه نیاز به ایجاد پل‌های متعدد دارد ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

پوشش ۵ میلیون نفر در بیمه سلامت

پرویزی درپاسخ به سوال خبرنگاری در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: دولت یازدهم در حوزه سلامت از محل صرفه جویی هدفمندی یارانه‌ها، بودجه خوبی در اختیار وزارت بهداشت قرار داده است.

وی افزود: در حال حاضر ۵ میلیون نفر زیر پوشش بیمه سلامت هستند که هیچ بیمه‌ای تاکنون چنین پوششی نداشته است.

وضعیت بحرانی آب در روستاهای

استاندار خراسان شمالی باتاکید بر تکمیل مجتمع آبرسانی در سطح استان در راستای رفع مشکلات خشکسالی روستا‌ها اظهار کرد: تاکنون ۳۰ مجتمع آبرسانی در استان وجود دارد.

پرویزی وضعیت کم آبی و خشکسالی در روستا‌ها را بحرانی دانست و یادآورشد: از ابتدای سال ۱۱۳ روستا با تانکر آبرسانی می‌شدندکه اکنون به ۱۵۰ روستا افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز