خبرگزاری کار ایران

هشدار پلیس فتا استان قم به متصدیان کافی نت ها؛

کاربر معلوم نشود، مسئولیت اقدام مجرمانه اینترنتی بر عهده مسئول کافی‌نت است

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۲۲۸

کافی‌نت‌ ها باید با اخذ کارت‌ملی نسبت به احراز هویت کامل کاربران اقدام کنند / استفاده از سرویس‌های عبور از فیلترینگ در کافی نت ها به هر نحوی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد / " نصب دوربین "، محیط کافی‌نت را برای مجرمان و کراکرها ناامن و از فعالیت آن ها جلوگیری می‌کند.

ایلنا: رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم به متصدیان کافی نت های سطح استان در خصوص رعایت ضوابط تعیین شده از سوی پلیس فتا ناجا در کافی نت ها هشدار داد.

به گزارش ایلنا از قم، سرهنگ " حسن محمد رضایی " اظهارکرد: در طی بازدید های انجام شده از کافی نت ها مشخص شده است در اکثر جرایم اینترنتی رخ داده برخی از متصدیان کافی‌نت‌ها به دلیل عدم‌رعایت موارد قانونی قادر به معرفی کاربر مورد نظر نخواهند بود و لاجرم مسئولیت اقدام مجرمانه آنان بر عهده شخص متصدی کافی‌نت می شود.

وی به متصدیان کافی‌نت‌ها توصیه کرد: قبل از این که سیستمی را در اختیار مشتری قرار دهند باید با اخذ کارت ملی نسبت به احراز هویت کامل کاربران اقدام و مشخصات دقیق کاربر را در دفاتر مخصوص ثبت و ساعت شروع و خاتمه کاربری را نیز درج کنند و اقدامات لازم را برای ارتقاء امنیت سیستم‌های رایانه‌ای خود انجام دهند.

سرهنگ محمد رضایی در ادامه تاکید کرد: استفاده از سرویس‌های عبور از فیلترینگ در کافی نت ها به هر نحوی ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

وی با بیان اینکه متصدیان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را به پلیس فتا استان اعلام کنند، افزود: " نصب دوربین "، محیط کافی‌نت را برای مجرمان و کراکرها ناامن و از فعالیت آن ها جلوگیری می‌کند.

رییس پلیس فتا استان قم با بیان اینکه انتشار داده‌ها و اطلاعات شهروندان به هر نحوی ممنوع و جرم تلقی می‌شود، افزود: در هنگام ثبت‌نام شهروندان در مراکز آموزش عالی و غیره حفاظت از اطلاعات شخصی شهروندان در دستور کار قرار گرفته و نسبت به امحاء اطلاعات شخصی به جا مانده کاربران در سیستم استفاده شده نظیر عکس‌ها و مدارک هویتی در دوره‌های زمانی کوتاه اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز