خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو آغاز شد؛

بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۱۱۷

کل اعتبار هزینه شده برای طرح ۲۷۰ میلیارد ریال است که ۱۱۰ میلیارد ریال مربوط به تصفیه‌خانه و ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه و خطوط انتقال هزینه شده است.

بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه با حضور مهندس " حمید چیت‌چیان " وزیر نیرو آغاز شد.

به‌گزارش ایلنا، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان‌غربی در آیین آغاز بهره‌برداری از مدول دوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در پنج مدول طراحی شده است و درنهایت حدود یک میلیون نفرجمعیت ارومیه را تا افق طرح زیرپوشش قرار خواهد داد.

رسول اکبری افزود: مدول نخست این طرح در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسیده و ۲۰۰ هزار نفر را زیرپوشش قرار داده است و امروز نیز با حضور وزیر نیرو، مدول دوم این طرح با پوشش ۲۰۰ هزار نفر دیگر به بهره‌برداری می‌رسد.

به‌گفته وی، ظرفیت تصفیه مدول دوم ۴۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز بوده که به روش لجن فعال یا " بیولاک " اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ارومیه ۲۰۰ کیلومتر بوده که با اقطار ۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیمتر از نوع پلی‌اتیلن به اجرا درآمده است، گفت: کل اعتبار هزینه شده برای طرح ۲۷۰ میلیارد ریال است که ۱۱۰ میلیارد ریال مربوط به تصفیه‌خانه و ۱۶۰ میلیارد ریال برای اجرای شبکه و خطوط انتقال هزینه شده است.

اکبری مطالعه‌های مرحله نخست طرح را بین سال‌های ۶۲ تا ۶۹ عنوان کرد و افزود: عملیات اجرایی مدول نخست تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه از سال ۷۴ آغاز شده و در سال ۸۶ به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه مطالعه‌های مدول سوم نیز به پایان رسیده و طرح آن نیز تصویب شده است، افزود: عملیات اجرایی مدول سوم تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در سال ۹۴ آغاز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اضافه کرد: طرح تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه درمجموع در پنج مدول طراحی شده و تا افق سال ۱۴۲۰ قادر به تصفیه فاضلاب یک میلیون نفر جمعیت است.

تصفیه‌خانه فاضلاب ارومیه در جاده ریحان‌آباد و شش کیلومتری شرق ارومیه در زمینی به مساحت ۱۳۰ هکتار احداثشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز