خبرگزاری کار ایران

یک عضو تیم گردشگران هلندی؛

شهر زیر زمینی نوش آباد، نماد صلح طلبی ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۸۰۱

یک عضو تیم گردشگران هلندی، مجموعه ساختار و اساس مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد را نماد و سمبل صلح‌طلبی و نوع‌دوستی مردم ایران در طول تاریخ توصیف کرد.

یک عضو تیم گردشگران هلندی، مجموعه ساختار و اساس مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد را نماد و سمبل صلح طلبی و نوعدوستی مردم ایران در طول تاریخ توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در آران و بیدگل، «یوری هگلند» در دیدار از مجموعه باستانی شهر زیر زمینی نوش آباد ذر گفتگو با خبرنگاران گفت: ایران یک کشور با آثار فراوان فرهنگی با پشتوانه کهن تاریخ و تمدن است اما رسانه‌های غربی، ایران را یک کشور سیاسی معرفی می‌کنند.

این تولید کننده برنامه‌های اینترنتی اظهار داشت: برای افتخار ایرانیان و شکوه تمدن فرهنگی ایران، همین شهر زیرزمینی نوش‌آباد، هم کافی است در حالی که زندگی در سراسر این کشور، افتخار آمیز است اما به خوبی معرفی نمی‌شود.

وی تصریح کرد: مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد، یک اثر تعجب برانگیز و شگفت انگیز در نوع ساختار و یک تعریف از نوع تفکر و اندیشه و فرهنگ بشر دوستانه ایرانیان می‌باشد که منحصر به فرد است.

این گردشگر هلندی افزود: تاسف برانگیز است که به آثار بی‌نظیر و تاریخی ایران چندان توجهی نمی‌شود، در حالی که ترکیه به کاپادوکیه افتخار می‌کند که یک معماری ایرانی است و یا در کشور ما، به یک قبرستان قدیمی افتخار می‌کنند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین هدف من از سفر در جهان، شناخت فرهنگ‌ها است، فرهنگ کشور‌ها و مناطق، خواندنی نیست و باید از نزدیک لمس کرد و ایران یک کشور پرافتخار با فرهنگی اثرگذار است.

وی تصریح کرد: در یک ماه زندگی با مردم مناطق مختلف ایران فهمیدم که ایرانیان، مردمی با ذهن باز، رفتاری مودبانه و اخلاقی انسانی هستند در حالی که در بسیاری از کشور‌ها، این رفتار دوستانه را نمی‌توان سراغ گرفت.

هگلند گفت: معرفی آثار تاریخی ایران، بهترین تعریف از صلح دوستی و انسان دوستی ایرانیان است به طوری که آن‌ها که به ایران سفر داشته‌اند می‌گویند، خوش به حالتان که به ایران می‌روید و ایکاش بتوانیم برای دومین مرتبه هم سفر کنیم.

وی تاکید کرد: خوشبختی من است که برای دومین مرتبه به ایران سفر کرده‌ام زیرا سفردو هفته‌ای در سال قبل، فرصت کمی بود

اما حالا صبورانه و با آرامش سفر می‌کنم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز