خبرگزاری کار ایران

«فرشته‌ها با هم می‌آیند» در کانون فیلم نیاوران اکران و نقد شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۷۰۶

فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی در فرهنگسرای نیاوران اکران و نقد شد.

کانون فیلم فرهنگسرای نیاوران چهارمین جلسه اکران و نقد و بررسی خود را به فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی اختصاص داد. این برنامه عصر چهارشنبه یکم مرداد ۱۳۹۳ با حضور حامد محمدی نویسنده و کارگردان، جواد عزتی، نازنین بیاتی و رضا ناجی بازیگران «فرشته‌ها با هم می‌آیند» در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ این برنامه با نمایش فیلم و سپس بحثدرباره نقد و بررسی فیلم با صحبت‌های نویسنده و کارگردان فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» آغاز شد. محمدی گفت: در جامعه ما روحانیت نقش مهم و تاثیرگذاری دارند اما با این حال تا کنون در عرصه سینما فیلم چندانی با محوریت و موضوع روحانیون ساخته نشده است و فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام شده نسبت به تاثیرگذاری این قشر، اندک است.

وی با اشاره به زاویه نگاه فیلم به روحانیت اظهار کرد: در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» سعی کردم وارد زندگی خصوصی روحانیت شوم. روحانی‌ در فیلم من روی منبر نمی‌رود. منبرش عملی است. روحانی قصه «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به این درک رسیده که برای حرف زدن با مردم باید بر قلب آن‌ها تاثیر گذاشت. کاراکتر اصلی این فیلم انسان است مهم‌ترین نکته برای من انسان بودن این شخصیت بوده است.

محمدی در پاسخ به پرسش چند نفر از حاضران درباره شباهت فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» با فیلم «طلا و مس» گفت: من نویسنده فیلم «طلا و مس» هم بوده‌ام اما از نظر من تنها شباهت این دو فیلم لباس روحانیت بر تن شخصیت اصلی این فیلم خواهد بود.

پس از صحبت های کارگردان فیلم، نوبت به بازیگران فیلم رسید تا هر کدام به بیان دیدگاه‌های خود درباره فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» بپردازند.

رضا ناجی که یکی از بازیگران این فیلم است؛ گفت: من به نوشته‌های حامد محمدی بسیار علاقه‌مندم و وقتی پیشنهاد حضور در این فیلم را به من داد با کمال میل پذیرفتم.

ناجی در پاسخ به پرسشی درباره برخی از دیالوگ‌های ترکی در این فیلم اظهار کرد: این دیالوگ‌ها با هماهنگی و نظر کارگردان انجام شده است. در این فیلم نقش صاحب‌خانه‌ای را بازی می‌کنم که خانه‌اش را به زوجی جوان اجاره می‌دهد اما با تمام سختگیری‌اش، وقتی این زوج صاحب سه فرزند سه قلو می‌شوند، اجاره را افزایش نمی‌دهد.

نازنین بیاتی یکی دیگر از بازیگران فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» که پیش از این با فیلم «دربند» شناخته شده بود، گفت: به دنبال این بودم که در انتخاب نقش‌هایم دچار کلیشه نشوم و از شخصیتم در فیلم «دربند» فاصله بگیرم. مادر ۳ بچه شدن در یک فیلم برایم بسیار جذاب بود.

بیاتی درباره داستان فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» اظهار کرد: بنا نیست در همه فیلم‌ها اتفاقی خارق‌العاده بیفتد همین که می‌نشینیم و فیلمی را می‌بینیم که حالمان را خوش می‌کند کافی است.

جواد عزتی که نقش اصلی فیلم را بازی می کند، گفت: مهم‌ترین نکته در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» این بود که با دیدنش احساس آرامش می‌کنم. این سومین بار است که نقش طلبه‌ای جوان را بازی می‌کنم. پیش از این در فیلم «طلا و مس» و یک فیلم تلویزیونی نقش طلبه را بازی کردم.

وی درباره میزان آشنایی‌اش با قشر روحانیت گفت: به خاطر ارتباط خوبی که با روحانیون دارم آنها و رفتارشان را خوب می شناسم. من پیش از این برای بازی در فیلم «طلا و مس» ۴ روز به قم رفتم و در کنار طلبه‌ها زندگی کردم. به همین دلیلی برای بازی در فیلم «فرشته ها با هم می آیند» مشکل چندانی نداشتم.

فیلم «فرشته ها باهم می آیند» نخستین ساخته حامد محمدی است که در جشنواره سی و دوم فیلم فجر نیز حضور داشت. این فیلم همزمان با اکران در فرهنگسرای نیاوران، اکران خود را در سینماهای تهران آغاز کرد.

نازنین بیاتی، جواد عزتی، الهام کردا و رضا ناجی بازیگران این فیلم هستند. تهیه کنندگی این فیلم بر عهده منوچهر محمدی بوده است.

در خلاصه داستان رسمی منتشر شده این فیلم آمده است که یک روحانی جوان به نام احمد با همسرش لیلا در حالی با تنگدستی روزگار سپری می‌کنند که صاحب سه فرزند همزمان می‌شوند و…

این فیلم یادآور فیلمهایی مانند «طلا و مس» ساخته همایون اسعدیان و «زیرنور ماه» ساخته رضا میرکریمی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز