خبرگزاری کار ایران

سجادی در گفت‌وگو با ایلنا:

جزئیات مذاکرات با آنچه در برخی رسانه‌ها عنوان می‌شود بسیار متفاوت است

کد خبر : ۱۸۸۶۵۶

ممکن است خبری از داخل مذاکرات به بیرون منتقل شود که تحلیل‌هایی بر روی آن صورت می‌گیرد که از واقعیت دور است / حرکت‌های افراطی و رادیکالی دیگر پاسخگو نیست.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: آنچه در مذاکرات می‌گذرد کاملا با چیزی که در رسانه‌ها و برخی سایت‌ها اعلام می‌شود، متفاوت است و حرکت‌های افراطی و رادیکالی دیگر پاسخگو نیست.

کمال سجادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به تمدید چهار ماهه مذاکرات ایران و ۱ + ۵ یادآور شد: این مذاکرات ماموریتی است که نظام به تیم مذاکره‌کننده داده است و تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز افراد ناشناخته‌ای نیستند. ظریف و عراقچی پشتوانه بسیار قدرتمندی در دستگاه دیپلماسی دارند.

وی افزود: رهبری بارها حمایت خود را از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده در مذاکرات نفس گیر و سخت کشورمان در مقابل کشورهای قدرتمند اعلام کرده‌اند.

سجادی با اشاره به اینکه مذاکرات هسته‌ای برخلاف نظر برخی بسیار دشوار و پیچیده است، گفت: اینگونه نیست که مذاکره‌کنندگان بتوانند از جانب خودشان در جایی عقب‌نشینی کرده و یا در جایی دیگر کار را پیش ببرند. آنها در محورهایی که مصالح نظام در آن دیده شده حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: البته نباید فراموش کنیم که ما با کشورهایی طرف هستیم که سابقه خوبی ندارند و معمولا زیاده‌خواهی‌های خود را در مذاکرات نشان دادند اما تیم مذاکره کننده ما بازی برد برد را دنبال می‌کند و امیدواریم که بتواند به منویات نظام جامع عمل بپوشاند.

این فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه آنچه در مذاکرات می‌گذرد کاملا با چیزی که در رسانه‌ها و برخی سایت‌ها اعلام می‌شود، متفاوت است، گفت: ممکن است خبری از داخل مذاکرات به بیرون منتقل شود که تحلیل‌هایی بر روی آن صورت می‌گیرد که از واقعیت دور است.

وی افزود: تیم مذاکره‌کننده ما به نمایندگی از نظامی انقلابی قطعا امنیت و مصالح ما را در نظر دارد و معتقدیم که آنها تلاش می‌کنند تا نظام به آنچه که مدنظر دارد در این مذاکرات برسد.

سجادی اظهارات برخی افراد تندرو در همایش «خط قرمز مذاکرات هسته‌ای» را عجیب توصیف کرد و گفت: حرکت‌های افراطی و رادیکالی دیگر پاسخگو نیست. جبهه پیروان خط امام و رهبری طرفدار اعتدال است و هیچ تفکر افراطی چه اصولگرا و چه اصلاح‌طلب نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند در کشوری که بر پایه مردم‌سالاری دینی است، تحلیل‌های خود را اعلام کنند اما آنچه باعثتضعیف مذاکرات می‌شود نباید بر زبان آورد. قطعا ملت انقلابی ما ترس و واهمه‌ای از مذاکرات ندارد، اما باید ملاحظاتی مدنظر باشد که تیم مذاکره کننده قطعا به آن توجه دارد. ما باید جبهه دیپلماسی خود را تقویت کنیم تا بتوانند به خوبی حقوق ملت ایران را استیفا کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز