خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان درجمع زائرین محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل؛

درشب قدر با سرمایه عمر خود معامله و تجارت کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۷۸

اینکه بیاییم در شب قدر قرآن سر بگیریم و از خدا طلب بخشش کنیم در حالی که مجددا کارهای قبلی خود را چون حقوق دیگران را پایمال کنیم، نسبت به والدین، همسر، اولاد، خواهر و برادر و همسایگان بی اعتنا باشیم، نتیجه ای ندارد.

امام جمعه کاشان گفت: اینکه بیاییم در شب قدر قرآن سر بگیریم و از خدا طلب بخشش کنیم در حالی که مجددا کارهای قبلی خود را چون حقوق دیگران را پایمال کنیم، نسبت به والدین، همسر، اولاد، خواهر و برادر و همسایگان بی‌اعتنا باشیم نتیجه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، «آیت الله عبدالنبی نمازی» در مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و درشب شهادت حضرت امیر مومنان علی(ع) در جمع انبوه زائرین حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل، ضمن تسلیت شهادت حضرت امیرمومنان علی(ع) گفت: بسیار خرسندم که در شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در جوار امامزاده واجب التکریم و واجب التعظیم و شهدای جوار حضرت محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل توفیق استفاده از فیوضات شب قدر را پیدا کردم.

وی به بیان فلسفه شب قدر اشاره کرد و گفت: شب قدر شبی است که خداوند قرآن و فرشتگان الهی را از عرش به زمین فرستاد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در شب قدر فرشتگان الهی با همراهی فرشته ارشد که روح نام دارد برای سرنوشت انسان‌ها فرود می‌آید گفت: در این شب سرنوشت همه انسان‌ها باید به امضاء حضرت مهدی(عج) برسد.

وی پاک شدن گناه‌ها و تجدید نظر در اعمال و کردار انسان‌ها را مقدمه حضور در شب قدر دانست و گفت: قبل از اینکه شب قدر بیاید باید در ماه رجب و ماه شعبان با پاک کردن گناه‌ها و بدون کوچک‌ترین نقص فنی در پرونده عملکرد با آمادگی کامل در شب قدر حضور پیدا کنیم.

نماینده ولی فقیه در منطقه کاشان بزرگ‌ترین سرمایه دنیا را عمر انسان‌ها دانست و گفت: مدیریت توحیدی اقتضا می‌کند که درشب قدر با سرمایه عمر خود معامله و تجارت کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند در مقابل تحمل ۱۶ ساعت روزه داری با دمای ۵۰ درجه گرما با بالا‌ترین قیمت کارهای ما را خرید می‌کند، گفت: با توجه به اینکه فلسفه انسان بندگی خدا است، نباید در برابر خدا شاخ و شانه بکشیم و مصلحت در این است که با خدای خود کنار بیاییم و بنده خدا باشیم چون خدا نسبت به ما انسان‌ها مهربان است.

آیت الله نمازی انسان را به خاطر داشتن عقل و قدرت نسبت به سایر موجودات متمایز دانست و گفت: با توجه به اینکه گناه سرنوشت انسان‌ها را سیاه می‌کند، لذا خط قرمزی که خداوند برای انسان‌ها ترسیم کرده پرهیز ازدروغ، نافرمانی، نگاه به نامحرم و تعرض به ناموس دیگران است.

وی توفیق و سعادت هرانسانی را پیروی از دستورات الهی دانست و گفت: چرا باید خدایی که لحظه لحظه نفس ما در دست اوست گناه و معصیت کنیم؟

امام جمعه کاشان تصریح کرد: قبل از اینکه انسان در بستر مرگ بیافتد باید با آسیب‌شناسی در عملکرد خود تجدید نظر کند چون بعد از مرگ کسی نمی‌تواند این روح را برگرداند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه در قیامت دیگر هیچ گونه رابطه و پارتی بازی وجود ندارد. گفت: باید از شب قدر به خوبی استفاده کنیم و خودمان را از گناه پاک کنیم و مواظب باشیم به دیگران تهمت نزنیم، دروغ نگوییم و دل دیگران را نشکنیم.

امام جمعه کاشان با اشاره به اینکه خداوند نماز و روزه و حق خودش را می‌بخشد ولی حق الناس را نمی‌بخشد. گفت: اینکه بیاییم در شب قدر قرآن سر بگیریم و از خدا طلب بخشش کنیم در حالی که مجددا کارهای قبلی خود را چون حقوق دیگران را پایمال کنیم، نسبت به والدین، همسر، اولاد، خواهر و برادر و همسایگان بی‌اعتنا باشیم نتیجه‌ای ندارد.

وی شب قدر را بازنگری اعمال انسان‌ها دانست و گفت: ضمن اینکه انسان عقل دارد و ممکن است در اثر غفلت و یک لحظه نافرمانی خداوند به خاطر شهوات دنیوی گول بخورد و درمعرض خطر و تهدید قرار گیرد، ضرورت دارد که حواسش را جمع کند و مواظب اعمال و رفتار خود باشد.

نمازی با تاکید براینکه انسان نباید دنبال رو شیطان باشد و جا پای شیطان بگذارد گفت: شیطان گناه را در نگاه انسان زیبا سازی و ما را تشویق به گناه می‌کند.

امام جمعه کاشان با تاکید برجدی گرفتن احکام دینی و دوری جستن از نگاه کردن به نامحرم و ناموس دیگران تصریح کرد: عبدالرحمن ابن ملجم مرادی که یکی از رزمندگان رکاب امیر المومنین در جنگ نهروان بود و از نظراجتماعی هم جایگاه خوبی داشت به خاطر یک لحظه غفلت و نگاه به یک دختر جوان سرنوشت خود را عوض کرد و قاتل حضرت علی(ع) شد.

وی نگاه به نامحرم را تیری مسموم به طرف مقابل دانست و گفت: بیشتر اختلافات و نزاع‌های خانوادگی که منجر به طلاق می‌شود به خاطر بد حجابی و نگاه کردن به نامحرم است.

امام جمعه کاشان راه سلامتی جامعه را بندگی خدا دانست و گفت: گناه انسان را بیچاره می‌کند و از سعادت به شقاوت می‌رساند.

وی تصریح کرد: تا زمانی که ازکتاب قرآن و عترت اهل بیت پیروی کنیم هیچگاه گمراه نمی‌شویم.

مراسم شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان، همزمان با شب شهادت امیر مومنان علی(ع) با حضور آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان، منصوری نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، سرپرست فرمانداری آران و بیدگل و بیش از ۳۰ هزار نفر از زائرین در صحن مطهر حضرت هلا بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز