خبرگزاری کار ایران

دادستان عمومی و انقلاب کرمان

حلاوت شغلی را در پرتوی اجرای امنیت و عدالت چشیدهام

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۸۰

حقیر در طول خدمت در دستگاه قضائی هرگاه دیدهام که مردم در پرتو خدمات قضائی احساس امنیت و عدالت می‌کنند، حلاوت شغلی را چشیده و شاکر خداوند متعال بودم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان گفت: فعالیت در دو حوزه امنیت و عدالت، مستلزم یک نگاه جامع و اهتمام فوق العاده است.

به گزارش ایلنا ازکرمان, موحد افزود: بدون تردید امنیت و عدالت به عنوان دو مولفه مهم معنوی برای رشد و توسعه جامعه در تمامی عرصه‌ها به شمار رفته و جایگاه والایی دارند و در عین حال؛ تحقق و استقرار پایدار این دو مولفه در جامعه، دشواری‌ها و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و با یک فعالیت عادی حاصل نمی‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجائی‌که ماموریت ذاتی دادستان تلاش در تامین عدالت، امنیت و صیانت از حقوق عمومی است، همواره در فعالیتش با پیچیدگی‌ها و چالش‌هایی مواجه است که در بسیاری از مناصب قضائی این دشواری‌ها وجود ندارد به عنوان مثال در غالب امور اجتماعی – فرهنگی – اقتصادی دادسرا دارای مسئولیت مستقیم و مکلف به پیگیری امور است این در حالی است سایر مسئولین قضائی چنین وظیفه قانونی عهده دار نیست.

این مقام قضایی، بیان کرد: از جمله آمال بشر و هدف از بعثت انبیاء الهی، صیانت از دو نعمتی که خداوند متعال برای بندگانش ارزانی داشته که‌‌ همان عدالت و امنیت است. زیرا در حیات بشر، شیرین‌تر از امنیت و عدالت که زمینه ساز رشد و کمال اوست چیزی وجود ندارد؛ بنابراین توفیق خدمت در جامعه اسلامی برای پاسداری از عدالت و امنیت گواراست.

وی گفت: از آنجائی که جرم یک پدیده انسانی، اجتماعی است و اصولا جرم توسط انسان در جامعه امکان تحقق دارد لذا به‌لحاظ ارتباط آن با انسان و جامعه انسانی از پیچیدگی برخوردار است و چون جرم در بستر جامعه و توسط اعضای جامعه ارتکاب می‌یابد. بنابراین زمینه‌ها و دلایل ارتکاب و تولید جرم را هم در اشخاص مرتکب جرم و جامعه‌ای که جرم در آن متولد می‌گردد باید جستجو کرد و این زمینه و استعداد‌ها در هر جامعه‌ای و از محلی تا محل دیگر متفاوت و بستگی به شرایط حاکم بر آنجامعه و محیط پیرامونی آن دارد.

دادستان کرمان افزود: بنظر حقیر تقویت ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی و پایبندی آحاد جامعه به الزامات قانونی و التزام به رعایت حقوق یکدیگر بهترین راهکار برای مقابله و پیشگیری از جرم است و این نیاز به یک عزم ملی و فراهم کردن بسترهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دارد و در کنار این امر، واکنش کیفری مناسب دستگاه قضائی در مقابل جرم هم تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از جرم دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز