خبرگزاری کار ایران

معاون رسانه شهرداری تهران در گفتگو با ایلنا؛

کنارگذاشتن زنان از مشاغل دفتری شهرداری برای رفاه حال خانم‌ها بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۷۰۷

«در مورد تفکیک محل استقرار کارکنان خانم و آقا در شهرداری تهران اطلاعی ندارم / کارهای منشی‌گری و مسئول دفتری زمان‌بر و طولانی است و برای راحتی و رفاه حال خانم‌ها این تصمیم اتخاذ شده است که مسئول دفتر و منشی آقا باشند.»

معاون رسانه مرکز ارتباطات و بین‌الملل شهرداری تهران خبر منتشره در مورد تصمیم اخیر شورای معاونین و سازمان‌های شهرداری مبنی بر استفاده نکردن از خانم‌ها در سمت‌های مانند مسئول دفتری، منشی و تایپیست را تایید کرد.

«فرزاد خلفی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد اتخاذ این تصمیم در شورای معاونین و سازمان‌های شهرداری به ارائه توضیحاتی پرداخت و گفت: کارهای منشی‌گری و مسئول دفتری زمان‌بر و طولانی است و برای راحتی و رفاه حال خانم‌ها این تصمیم اتخاذ شده است که مسئول دفتر و منشی آقا باشند.

وی با اشاره به کار شبانه‌روزی معاونین و مدیران شهرداری گفت: مسئولان شهرداری ممکن است تا آخر شب در محل کار خود حضور داشته باشند و همچنین بازدیدهای مختلفی از پروژه‌ها داشته باشند که نیاز به حضور مسئول دفتر نیز وجود دارد که در این صورت ممکن است خانم‌ها اذیت شوند و آسیب‌ ببینند و نتوانند به زندگی و خانوادهاشان برسند، دراین صورت ممکن است اخلالی در روند زندگی‌شان ایجاد شود.

وی تاکید کرد: به این دلیل که خانم‌ها از نظر خانوادگی و رفت و آمد آسیب نبینند قرار بر این شده است معاونان و مدیران شهرداری منشی و مسئول دفتر خانم استخدام نکنند.

خلفی در پاسخ به این سوال که استفاده نکردن از خانم‌ها درسمت هایی مانند منشی و مسئول دفتری در قالب بخشنامه بوده یا صورتجلسه افزود: بخشنامه خاصی نیست بلکه یک صورتجلسه‌ برای رفاه حال خانم‌ها بوده است.

وی همچنین در مورد تفکیک محل استقرار کارکنان خانم و آقا در شهرداری تهران گفت: اطلاعی در این زمینه ندارم و این موضوع را باید از معاونینی که صورتجلسه را امضا کرده اند پیگیری کنید.

خلفی در پاسخ به این سئوال که «طبق گفته شما کار مسئول دفتری و منشی گری زمانبر است و نیاز به حضور در ساعات غیراداری دارد. پس چرا قراراست از تایپیست و اپراتور تلفن خانم هم در شهرداری استفاده نشود؟»، افزود: تا شب باید یک نفر تایپیست باشد زیرا ممکن است کار اداری پیش آید.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به استفاده نکردن از خانم‌ها در سمت‌های مانند مسئول دفتری، منشی و تایپیست، آنها اخراج خواهند شد، افزود: نه چنین چیزی نیست، اکثر نیروهای ما در معاونت رسانه همه خانم هستند و بیشترین کارایی را هم خانم‌ها دارند.

خلفی خاطرنشان کرد: این طور نیست که از خانم‌ها استفاده نشود و «این همه» خانم در شهرداری مشغول به کار هستند.

وی بااشاره به اینکه تعداد پرسنل خانم و آقا از نظر منابع انسانی در شهرداری برابری می‌کند، افزود: این همه خانم در وضعیت های استخدامی؛ قراردادی، پیمانی و رسمی با تحصیلات و سنین مختلف در شهرداری مشغول به کار هستند و مشکل خاصی در این زمینه نیست.

خلفی افزود: ممکن است خانم‌ها بچه داشته باشند و بخواهند زودتر به خانواده برسند به طور مثال همکارانی دارم که مجبورند حتما ساعت ۳ بروند.

وی در واکنش به اینکه چرا برای ساعات غیر اداری کارمند آقا گرفته نمی‌شود تا خانم‌ها در ساعات اداری به عنوان منشی و مسئول دفتر مشغول به کار باشند، گفت: مد نظر است که یک نفر کار را مدیریت کند نه اینکه بخشی از مدیریت به عهده یک نفر و بخشی دیگرازمدیریت به عهده فرد دیگر باشد زیرا اگر دو نفر این بخشها را مدیریت کنند ممکن است تاثیر خوبی نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز